Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@06:02:22 GMT

چرا روز جهانی مرد‌ها خیلی مهم است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۴۹۰۶

چرا روز جهانی مرد‌ها خیلی مهم است؟

خبرگزاری ایسنا: دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه یک روز در جهان به نام مردان نامگذاری شود. چه دلایلی؟ چون نرخ خودکشی در مرد‌ها چهار برابر بیشتر از زنان است و آن‌ها بیش از زنان قربانی جرم و جنایت می‌شوند، اما شاید این موضوع خیلی در گپ‌های خودمانی مورد بحث قرار نگیرد.

۲۸ ماه نوامبر در تقویم رویداد‌های جهانی به نام مردان ثبت شده است تا تمام چالش‌هایی که یک مرد از دوران جوانی با آن مواجه می‌شود را در قالب برگزاری کنفرانس‌هایی در کشور‌های مختلف دنیا مورد بررسی قرار دهد و از مردان جهان بخواهد تا روی سلامت فردی‌شان و نقش مثبتی که می‌توانند در جامعه بر عهده داشته باشند، تمرکز بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا بحال ۶۰ کشور جهان اعلام آمادگی کرده‌اند که این روز را به رسمیت بشناسند و برنامه‌های مشخصی در این روز داشته باشند. در این روز به آقایان و پسر‌های جوان آموزش داده می‌شود که با بخش‌های مثبت وجودشان آشنا شوند و این همه دستاورد مثبتی را که برای جهان داشته‌اند، جشن بگیرند. آن‌ها به عنوان یک پسر، یک پدر، یک مدیر و ... در حال تلاش و فداکاری هستند و باید خیلی به سلامت جسمی و روحی خودشان اهمیت بدهند.

مرد‌ها در سرتاسر زندگی‌شان با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. واقعیت این است که پسران دو برابر بیش از دختران به اختلال نقص توجه ناشی از بیش‌فعالی (ADHD) مبتلا می‌شوند. میزان ترک تحصیل پسران در مقطع دبیرستان بسیار بالاست. از طرفی نمرات پسران معمولا از نمرات دختران کمتر است. نرخ خودکشی در پسران چهار برابر دختران است. احتمال ورود پسران به زندان در جوانی بیش از دختران است.

موضوع دیگر اینکه پسران بیش از دختران قربانی جرم و جنایت می‌شوند؛ به طوری که پسران ۵ برابر بیش از دختران بر اثر قتل جان خود را از دست می‌دهند.

این‌ها بخش کوچکی از چالش‌های مردان در این دنیاست که در طول زندگی با آن مواجه هستند و ۲۸ نوامبر فرصت خوبی است که از آقایان قدردانی کنیم برای اینکه همیشه سعی می‌کنند با وجود قبول کردن نقش‌های متعدد در خانواده و جامعه مثبت باشند.

شعار امسال روز جهانی مرد هم در همین‌باره است. شعاری که از مرد‌ها خواسته است تا به مدل‌های مثبت مردانه توجه بیشتری داشته باشند و آن‌ها را بشناسند. از آن‌ها خواسته شده تا به مدل‌های مثبت و منفی مردانه توجه کنند و اهداف خود را بر این اساس تعیین کنند.

درست که روز جهانی مرد‌ها یک روز نمادین میان همه روز‌های سال است، اما موضوع سلامت موضوعی نیست که فقط به صورت نمادین به آن پرداخته شود. سلامت مردان فقط در داشتن بدنی عضلانی خلاصه نمی‌شود بلکه سلامت روانی، اجتماعی و احساسی آن‌ها نیز بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: روز جهانی مرد ها سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

سومین جلسه در سال ۱٤۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون مستعفی قوه قضائیه (محمد مصدق) برگزار شد.    خبرگزاری روابط عمومی قوه قضائیه (میزان)، این جلسه دادگاه را اینگونه گزارش داده است:

سومین جلسه در سال ۱٤۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.   در این جلسه متهم ح.‌ی به دفاع از خود پرداخت و اتهام جرم حمل، نگهداری و استعمال ماده مخدر موسوم به گل را قبول کرد و هزینه سنگینی صرف مواد را پذیرفت.   وی پس از برعهده گرفتن مواد مخدر، مقادیر کشف شده گل را بیش از ۱۱ گرم دانست که برای مصرف در یک مهمانی تهیه کرده بوده است؛ با این حال قاضی اعلام کرد که آزمایش اعتیاد متهم نیز مثبت بوده است.   متهم ح.‌ی که به گفته خودش بیشترین اعترافات علیه پسران معاون سابق قوه قضائیه را داشت، گفت من حتی دوستانم را در مواجهات رو در رو توجیه می‌کردم که همه چیز را تایید کنند.   این متهم همکاری خود را با متهم ا. م. م از سال ۹۲ اعلام کرد.   متهم ح.‌ی که وکیلش با ۲ متهم دیگر یکی است مانند م. ص. م گفت که اموال ضبط شده توسط ضابطان قضایی متعلق به دیگران است و از قاضی خواست تا آن‌ها را پس از حسابرسی پس بدهند.   در حالیکه در جلسه قبل متهم م. ص. م مدعی شده بود در هیچ‌یک از اموال کسب شده از مسیر نامشروع با دیگر متهمان سهم ندارد، متهم ح.‌ی در پاسخ به سوال قاضی که پرسید خودروی مازراتی خودرو پورشه و بنز متعلق به کیست پاسخ داد: این اموال متعلق به دو پسر معاون سابق قوه قضاییه است که با زمزمه وکیل، ادعای خود را اصلاح و نام م. ص. م را حذف کرد.   این متهم درباره مالکیت ۳۶ واحد ملک کامرانیه، ۲ ویلا در پلور، خودروهای لکسوس و ۲۰۷ اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت که وکیلش به این سؤالات پاسخ می‌دهد، اما وکیل نیز از پاسخ به این سوالات خودداری کرد.   این متهم اجاره خانه‌ای در خیابان فرشته به نام خود را تایید کرد، اما درباره اینکه لوازم آن خانه چقدر ارزش داشته و اینکه هم‌اکنون کجا هستند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. علاوه بر این موارد ح‌ی مدعی شد که بخشی دیگری از این اموال متعلق (مجموعه) بوده است.   در ادامه جلسه دادگاه قاضی پرسید که مجموعه دقیقا چه کسانی هستند؟   متهم در پاسخ به قاضی گفت: «دو فرزند معاون اول اسبق و من»   وی مبلغ پرداخت شده برای مواد مخدر از نوع گل را هم در ابتدا حدود ۳۰۰ میلیون برای ۲ سال عنوان کرد و در ادامه گفت: «مبلغ دقیق را نمی‌داند و کارشناس پرونده باید قیمت آن را اعلام کند.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • ویدئوی پرویز پرستویی از پسران خاوری همه را شوکه کرد + ویدئو
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • ویدیوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟