Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا برنامه همخوانی کتاب در برخی بوستان های بزرگ پایتخت در حال اجراست که تا جمعه ادامه دارد و معرفی شاعران نامی ایران نیز تا روز پنجشنبه هفته جاری در دست اجرا خواهد بود.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در این باره توضیح داد: با استفاده از ظرفیت پنج نفر از کارشناسان این حوزه، کار همخوانی کتاب با شهروندان در بخش های کتاب های کودک و نوجوان، رمان ایرانی، تفسیر جوانان قرآن و دفاع مقدس انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالفضل رفیع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این بخش صفحه هایی بزرگ از کتاب در قالب پلکسی در بوستان های بزرگ از جمله لاله، دانشجو، ملت، نیاوران و پلیس طراحی و نصب شده که یک تیم ادبی از عموم شهروندان برای خوانش کتاب دعوت و آنان را به همخوانی کتاب تشویق می کند.
به گفته وی این برنامه چهارشنبه صبح در بوستان هنرمندان، عصر نیاوران، پنجشنبه صبح در لاله یا روبه روی بوستان در بلوار کشاورز، عصر در بوستان ملت و جمعه عصر در قالب مراسم پایانی در چهارراه ولیعصر بوستان دانشجو برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این برنامه ها با همکاری موسسه های فرهنگی نقطه ویرگول و جهان نگاه پویا برگزار می شود اظهارداشت: از روز شنبه این برنامه آغاز و در هر نوبت خوانش، حدود 80 نفر از شهروندان در این همخوانی کتاب شرکت داشته اند.

** معرفی شاعران نامی
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران معرفی نظامی گنجوی، سعدی، فردوسی و حافظ شیرازی از شاعران نامی ایران زمین را در قالب پرده خوانی، نقالی، اینفوگرافی(داده نما)، ساز و آواز و نیز غزل خوانی از دیگر برنامه های درحال اجرا به مناسبت هفته کتاب در تهران برشمرد و گفت: این برنامه ها در هفت ایستگاه مترو شلوغ شهر (امام خمینی(ره)، میدان آزادی، شادمان، تئاترشهر، میدان جهاد، شهید بهشتی و میدان تجریش) تا روز پنجشنبه هفته جاری در حال اجراست.
وی ساعت اجرای این دو برنامه را در دو نوبت 10 تا 13 و 14 تا 19 اعلام کرد.
به گفته وی اجرای این برنامه ها بویژه معرفی شاعران نامی با استقبال گسترده شهروندان همراه بوده است.

**جشنواره کتاب در شهر
رفیع همچنین د ر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری 113 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان «جشنواره کتاب در شهر» در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران از 24 تا 30 آبان ماه افزود: نمایشگاه عکس و کاریکاتور، پاتوق کتاب، جلسات کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب در سراهای محلات، کارگاه آموزشی کتابخوانی و نویسندگی، بازدید از کتابخانه ها، تجلیل از اهالی ادب، کتابداران و مسئولان کتابخانه ها از جمله این برنامه هاست.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین اجرای طرح هبه کتاب، برپایی شب شعر، ثبت نام رایگان در کتابخانه های سرای محلات، کارگاه نقد کتاب و مسابقه کتابخوانی، مسابقه عکس با موضوع کتاب و کتابخوانی،نقالی و شاهنامه خوانی به همراه اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه های این نهاد در هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
رفیع با اشاره به راه اندازی 37 گذر کتاب در سطح شهر اظهارداشت: در این گذرها علاوه بر نمایشگاه کتاب و غرفه های تصویرگری کتاب کودک، کاریکاتور، کارگاه روزنامه دیواری، نمایشگاه موضوعی عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، قصه خوانی و شعر برای کودکان برپا می شود.
وی برگزاری برنامه های کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان، نواختن نمادین زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، بازدید و آشناکردن کودکان با کتابخانه های عمومی، تجهیز کتابخانه های سطح مناطق و ایجاد کتابخانه مبادله کتاب برای شهروندان را از دیگر برنامه های شهرداری تهران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری تمامی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی با هماهنگی خانه کتاب گفت: طرح باشگاه های کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان در سرای محلات اجرا شده است.
به گفته رفیع از 352 سرای محله، در 200 سرا کتابخانه محلی فعالیت می کند که در آینده نزدیک در 152 سرای محله دیگر نیز کتابخانه راه اندازی خواهد شد.
بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «حال خوش خواندن» از 24 آبان تا اول آذرماه در حال برگزاری است.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایران پایتخت خانه کتاب رمان قرآن 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی