Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@23:36:37 GMT

دیدار فرستاده ویژه پوتین با نخست‌وزیر عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۱۱۲

دیدار فرستاده ویژه پوتین با نخست‌وزیر عراق

خبرگزاری فارس: «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به غرب آسیا و آفریقا و هیأت همراه وی ظهر امروز (سه‌شنبه) با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کردند.

به گزارش شبکه رووداو، دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای با اعلام این خبر همچنین از تقدیم نامه ولادیمیر پوتین به عبدالمهدی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه‌ای که در آن ضمن تأکید بر توسعه روابط بغداد و مسکو، انتخاب عبدالمهدی به نخست‌وزیری عراق تبریک گفته شده است.

در این دیدار، طرفین بر لزوم توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، تجارت، انرژی و آموزش تأکید کردند. نخست‌وزیر عراق نیز با بیان اینکه عراق اراده بالایی برای افزایش روابط با روسیه دارد، گفت که عراق دوباره رشد و توسعه خود را باز خواهد یافت و نقش بزرگی و محوری در منطقه ایفا خواهد کرد.

طبق این بیانیه، «بوگدانوف» دعوت پوتین از نخست‌وزیر عراق برای سفر به روسیه را به عبدالمهدی تقدیم کرد و در مقابل نیز عبدالمهدی از پوتین خواست تا به عراق سفر کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه پوتین عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم