Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۷ تشکل مردم نهاد یا سمن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان فعال است .

ابوالفضل مکرمی فر با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان برای فعالیت سمن‌ها گفت: با برنامه ریزی و ارتباط با دانشگاه‌ها تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه متاسفانه در بخش صنایع دستی استان تشکل مردم نهادی وجود ندارد گفت: با وجود زائران میلیونی حضرت رضا علیه السلام سمن ها در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می‌توانند نقش پررنگ تری داشته باشند.

 نمایندگان تشکل های مردم نهاد استان در مدت دو روز برگزاری این همایش آموزشی قرار است در کارگاه های مختلفی از جمله نقش کارآفرینی و خلاقیت در فعالیت سمن ها و آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی سمن ها در حوزه میراث فرهنگی شرکت کنند .

بیش از ۱۱۰۰ سمن یا تشکل مردم نهاد در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش تشکل میراث سمن نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات افزود: در این نشست از کمیسیون شورا، مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران شد.

به گفته وی: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده ها، اعلام آمادگی کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوط توجه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: همچنین در این نشست همکاری میراث فرهنگی و شهرداری درخصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطر‌های احتمالی حفظ شود.

حقیرالسادات در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت نهاد‌ها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها
  • برای حفظ میراث آینده باید به سازندگی بحران فکر کنیم
  • ۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل درحال اجرا است