Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۷ تشکل مردم نهاد یا سمن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان فعال است .

ابوالفضل مکرمی فر با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان برای فعالیت سمن‌ها گفت: با برنامه ریزی و ارتباط با دانشگاه‌ها تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه متاسفانه در بخش صنایع دستی استان تشکل مردم نهادی وجود ندارد گفت: با وجود زائران میلیونی حضرت رضا علیه السلام سمن ها در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می‌توانند نقش پررنگ تری داشته باشند.

 نمایندگان تشکل های مردم نهاد استان در مدت دو روز برگزاری این همایش آموزشی قرار است در کارگاه های مختلفی از جمله نقش کارآفرینی و خلاقیت در فعالیت سمن ها و آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی سمن ها در حوزه میراث فرهنگی شرکت کنند .

بیش از ۱۱۰۰ سمن یا تشکل مردم نهاد در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش تشکل میراث سمن نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است

فرماندار شهرستان نایین گفت: با وجود اقدامات خوب در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و ثبت آثار ملموس و ناملموس، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در طول سال ۱۴۰۲ با برگزاری منظم جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چندین سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بوده‌ایم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان نائین افزود: در آخرین جلسه کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نائین راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در محدوده مصوب تاریخی شهر نائین، درخواست‌های ارائه شده توسط واحدهای گردشگری و بوم گردی، برنامه‌های فعالان جشنواره ریگاره و مسائل مرتبط با نوروز ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد.

کریمی در ادامه گفت: در ادامه در خصوص مرمت آثار تاریخی در روستاهای شهرستان نائین و نحوه نورپردازی قلعه محمدیه، کف سازی و بدنه سازی معابر بافت تاریخی با همکاری شهرداری نائین تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 737138

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۵ نمایشگاه در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاح همزمان ۵ نمایشگاه در موزه بزرگ خراسان  
  • گشایش همزمان ۵ نمایشگاه در موزه بزرگ خراسان
  • گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است
  • اعلام ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی در صدر است
  • تکلیف نهاد‌های سیاستگذار در قبال کاروانسرا‌های ثبت جهانی چیست؟
  • افزایش سهم میراث‌فرهنگی کرمان از اعتبارات استانی 
  • خط ونشان میراث فرهنگی فارس برای بی مجوز‌ها در حوزه گردشگری
  • نقش جهاددانشگاهی در تشویق مردم به مشارکت در انتخابات / از نظرسنجی‌های دقیق ایسپا تا اقدامات رسانه‌ای و فرهنگی این نهاد