Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، در موضعي مخالف با اظهارات رئيس‌جمهوري فرانسه، تاکيد کرد: اين اتحاديه يک ائتلاف نظامي نيست و نخواهد بود.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک؛ «فدريکا موگريني» روز سه‌شنبه در نشست خبري در بروکسل، درباره احتمال به واقعيت پيوستن ايده تشکيل ارتش اروپايي گفت: اتحاديه اروپا هرگز به يک ائتلاف نظامي تبديل نمي‌شود و هيچ رقابتي با سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو)ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موگريني افزود: اتحاديه اروپا براي تامين‌ امنيت مطمئن و فعال درمنطقه و تمام جهان سرمايه‌گذاري مي‌کند، اما ارتش تشکيل نمي‌دهد.
«امانوئل مکرون» رئيس‌جمهوري فرانسه، نهم نوامبر 2018، پيشنهاد ايجاد ارتش اروپايي را مطرح کرد. اين پيشنهاد با مخالفت چند کشوراروپايي مواجه شده است.
«آنک بايلِولد» وزير دفاع هلند هم گفت، چشم‌انداز مورد نظر رهبران فرانسه و آلمان براي نيروي نظامي مشترک اروپايي، آرماني و دور از انتظار است و آمستردام با چنين پيشنهادي مخالف است.
«آنک بايلِولد» افزود، نظاميان هلندي با سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) و اتحاديه‌اروپا همکاري دارند، اما به آن‌ها وابسته نيستند.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نيز از ايده تشکيل ارتش مستقل اروپايي حمايت کرد و گفت، زمان وابستگي اتحاديه اروپا به ديگران به سر آمده است.
«مارگاريتا روبِلز» وزير دفاع اسپانيا هم با اشاره به استقبال مادريد از ايده «امانوئل مکرون» براي تشکيل ارتش‌اروپايي گفت، دولت اسپانيا اين ايده را سبب تقويت‌ اتحاديه‌اروپا مي‌داند.
با اين حال، اين ابتکار رئيس‌ جمهوري فرانسه با واکنش تند «دونالد ترامپ»، رئيس‌ جمهور آمريکا، مواجه شد و ترامپ آن را توهين‌آميز دانست و درمخالفت با ايده تشکيل مستقل اروپايي گفت اروپا بايد اول سهم عادلانه مالي خود را در ناتو پرداخت کند.
141/120
کليدواژه اتحاديه اورپا امانوئل ماکرون موگريني

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد

لیگ قهرمانان اروپا از سال آینده با فرمت جدید و با ۳۶ برگزار خواهد شد.  یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

با صعود آاس رم و آتالانتا به نیمه نهایی لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا بهترین عملکرد را در این فصل مسابقات اروپایی در بین همه کشورهای اروپا داشته. تیم های ایتالایی اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه نگرفتند و هیچ ایتالیایی ای در بین هشت تیم برتر لیگ قهرمانان نبود، اما تیم های این کشور در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس خوب پیش رفتند و سهمیه پنجم سری آ ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد.

 این سهمیه اضافه به تیم پنجم جدول سری آ اختصاص می‌یابد که در حال حاضر در اختیار رم است و به این ترتیب مصاف هفته آینده بولونیا و رم (تیم های چهارم و پنجم سری آ ایتالیا) که حساسیت فوق العاده ای در راه صعود به لیگ قهرمانان داشت، کمتر می شود. البته رم جایگاه پنجمی خود را توسط آتالانتا در خطر می بیند و شاگردان گاسپرینی هم یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند.

دیگر سهمیه اضافه به احتمال فراوان به بوندس لیگا می‌رسد. پس از ناکامی عجیب تیم‌های لیگ برتر در فصل جاری مسابقات اروپایی، بوندس لیگا فاصله زیادی تا رزرو کردن سهمیه پنجم ندارد، به خصوص اینکه دورتموند، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن هنوز به کار خود در مسابقات اروپایی ادامه می‌دهند. استون ویلا تنها نماینده باقی مانده از لیگ برتر انگلیس است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • کلوپ: حذف از اروپا آغازی برای ادامه فصل است؛ گاهی ایده تاکتیکی مزخرفی داریم
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند