Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الغدیر، یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که فردا چهارشنبه برای دیدار با رهبران سیاسی و نخست‌وزیر این کشور، به بغداد سفر می‌کند.

عضو حزب دموکرات کردستان که نخواست نامش فاش شود، افزود:« هدف از سفر بازرانی به عراق که اولین سفرش به بغداد پس از همه‌پرسی محسوب می‌شود، انتقال پیام حمایت از دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی و تاکید بر ضرورت پایان اختلافات بین اربیل و بغداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روابط بین اربیل و بغداد پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷، تیره شد تا حدی که دولت مرکزی عراق پروازهای فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را به حالت تعلیق درآورده بود و پس از آن نیز دولت مرکزی استفاده از روش‌های مختلف برای حفظ تمامیت ارضی عراق از جمله تسلط بر کوکوک را در دستور کار خود قرار داده بود.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه هفته گذشته در نشست خبری هفتگی گفته بود که بین بغداد و اربیل روابط خوبی برای حل مشکلات سابق در خصوص صادرات نفت وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد