Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@23:34:24 GMT

امیدی به تاثیر تحریم های آمریکا بر ونزوئلا نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۶۰۰

به گزارش پارس نیوز، 

در این گزارش روز سه شنبه آمده است: ونزوئلا کشوری بحرانی است و علت آن تحریم هایی است که از غرب به این کشور تحمیل شده است. اوضاع اقتصادی ونزوئلا به علت کاهش چشمگیر صادرات نفت این کشور به شدت وخیم شده است اما با این حال نشانه های چندانی از نتیجه بخش بودن این اقدامات به چشم نمی خورد و شکاف در میان مخالفان سر خورده نیز به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند صادرات نفت ونزوئلا در سال های اخیر کاهش یافته است، اما این کشور همچنان چهارمین صادرکننده نفت به آمریکاست. 

در چنین موقعیتی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده می شود تا ونزوئلا را به فهرست دولت های حامی تروریسم اضافه کند؛ اقدامی که به افزایش تنش میان دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و واشنگتن منجر خواهد شد.

قانونگذاران جمهوریخواه که سناتور «مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا در راس آنها قرار دارد، با طرح ادعای ارتباط ونزوئلا با فارک در کلمبیا و سایر گروه ها، سعی کرده اند ونزوئلا را در این فهرست قرار دهند. اما کارشناسان تهدید چنین روابطی را رد کرده اند.

آمریکا تاکنون تحریم هایی علیه مقام های ونزوئلا اعمال کرده است اما گفته می شود که اقدامات بیشتری از جمله تحریم نفت ونزوئلا در حال بررسی است. ترامپ بارها در جلسات خصوصی از احتمال اقدام نظامی علیه ونزوئلا سخن گفته است اما به گزارش واشنگتن پست، مشاورانش همواره او را از این اقدام منصرف کرده اند. مقام های آمریکایی مخفیانه دیدارهایی با افسران ارتش ونزوئلا که خواهان کودتا علیه «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا بوده اند، داشته اند. گفته می شود که دولت ترامپ درخواست کمک آنها را رد کرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: صادرات نفت نفت تروریسم واشنگتن کلمبیا تروریسم دولت صادرات نفت نفت ونزوئلا پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

اهم بیانات رهبر معظم انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*رکن جهش تولید، کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

* تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

این خبر تکمیل می شود...

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898997

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است