Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:07:13 GMT

احداث 257 کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۶۷۷

احداث 257 کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری

داریوش حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در استان احداث نشده بود.
وی ادامه داد: همچنین طی 40 سال از عمر انقلاب اسلامی 816 راه اصلی و 291 کیلومتر راه فرعی احداث شده که در مقایسه با سالهای قبل از انقلاب به ترتیب از رشد 9 درصدی و 725 درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی، طول راه روستایی آسفالته استان را یکهزار و 539 کیلومتر و راه روستایی شوسه را 216 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی، محورهای ارتباطی هیچ یک از روستاهای استان آسفالته نبوده و تنها 65 کیلومتر از این راه ها شوسه بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین به عملکرد نظام جمهوری اسلامی در ایجاد مسکن ارزان قیمت و استیجاری اشاره کرد و افزود: در این سالها 28 هزار و 400 واحد مسکن در استان ایجاد شده که در مقایسه با سال 57 از رشد 70 درصدی برخوردار است.
حسینی ادامه داد: تعداد طرح های جامع شهری 27 مورد، طرح تفصیلی شهری 26 مورد و طرح هادی شهری استان در سال 97 به 13 مورد رسیده در حالی که در سال 57 تنها یک طرح جامع شهری تهیه و ابلاغ شده بود.
وی همچنین از ایجاد 9 هزار و 300 متر تونل در استان خبر داد و گفت: طول تونل های احداث شده استان در سال 57 در حدود 500 متر بوده است.
حسینی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد پل های با دهانه 10 متر به بالا در سال 57، 21 دهانه بوده اما این تعداد در سال 97 به 160 دهانه افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر 947 هزار نفر دارای 40 شهر و بیش از 850 روستا و آبادی است.
7363/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی انقلاب انقلاب اسلامی بزرگراه چهارمحال و بختیاری مدیرکل راه و شهرسازی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مهدی پارسی با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان نیاز است افزود: این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود.

وی ، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده درسالجاری در این محور باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود .

دیگر خبرها

  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری