Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «نصرالله پورجوادی» اسلام‌پژوه ایرانی گفت: بعد از 60 سال پژوهش، اگر بخواهم به عقب برگردم با شاهنامه شروع می‌کنم که همه چیز در آن است؛ ادبیات، فلسفه، عرفان و هنر.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پورجوادی شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی جدیدترین کتابش با عنوان «قوت دل و نوش جان» اظهار داشت: با این کتاب، به قرن دوم هجری قمری کشیده شدم با اینکه می‌ترسیدم تا این اندازه به عقب برگردم، دریافتم که باید پژوهش را از قرن اول هجری قمری و حتی دوره ساسانی آغاز کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن توضیح کارهای قبلی خود در زمینه اسلام‌پژوهی گفت: من به گونه‌ای از اسلام‌شناسی اعتقاد دارم که پدیدارشناسانه است، در این جایگاه شما عقیده خودتان را کنار می‌گذارید و در مورد عقاید پیشین کنجکاوی می‌کنید، نه قضاوتی در کار است و نه می‌خواهید کسی را متقاعد کنید، تنها کنجکاوی برای درک حقیقت دارید و نوری که باید روی عقاید بیاندازید، این کاریست که من کردم.
مراسم رونمایی این کتاب با حضور کاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دایرة المعارف اسلامی، بهاءالدین خرمشاهی قرآن‌پژوه، جمشید کیان فر رئیس اسبق گنجینه کتابخانه ملی، احمد پاکتچی مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق (ع) و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.
این مراسم، چهارمین شب از مجموعه «پنج شب، پنج کتاب، پنج شخصیت» است که به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، شنبه 26 آبان ماه ساعت 17 رونمایی از کتاب مکتب اجتهادی آخوند خراسانی نوشته «آیت الله محقق داماد» و یکشنبه 27 آبان ماه ساعت 17 رونمایی از کتاب وحدت هستی و هستی واحد نوشته «غلامحسین ابراهیمی دینانی برگزار شده است.
در ادامه این سلسله برنامه ها، دوشنبه 28 آبان ماه نیز از کتاب خرد و توسعه نوشته «رضا داوری اردکانی» و امشب سه‌شنبه 29 آبان ماه ساعت 17 از کتاب قوت دل و نوش جان نوشته «نصرالله پورجوادی» رونمایی شد.
رونمایی آخرین روز از این مجموعه برنامه، فردا شب چهارشنبه 30 آبان ماه به کتاب رسوم دارالخلافه: نقش آیین‌های ایرانی در نظام خلافت اسلامی نوشته «محمدرضا شفیعی کدکنی» اختصاص خواهد داشت که با سخنرانی سیدعلی موسوی گرمارودی، هادی خانیکی، علی بهرامیان و فرهاد طاهری در موزه کتاب و میراث مکتوب برگزار خواهد شد.
فراهنگ**م.ز** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب اسلام پژوهي پور جوادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

مراسم رونمایی از کت مراسم رونمایی

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو