Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@20:25:45 GMT

ادعای «برایان هوک» درباره تحریم های ضد ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۷۹۰

ادعای «برایان هوک» درباره تحریم های ضد ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت: وگوی اختصاصی با رسانه وابسته به رژیم آل سعود از اتخاذ موضع مستحکم آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت: وگو با شبکه خبری «العربیه» مدعی شد که واشنگتن گام‌های مهی را برای عدم دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران به اجرا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوک در این گفتگو اظهار داشت: «ما تحریم‌هایمان را به شدت اعمال می‌کنیم ... به طوری‌که این رژیم را از کسب درآمد‌های لازم برای سرمایه گذاری در فعالیت‌های بد خواهانه در اروپا و سراسر جهان محروم می‌کند.»

وی با اذعان به نقصان‌های ساز و کار تحریم‌های سابق گفت: «ایران در گذشته تحریم‌ها را دور زد، اما این دفعه ما در حال اجرای رویکردی بسیار قوی‌تر هستیم.»

مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار سخنان اخیر مقام‌های کسورش شدیدتر بودن تحریم‌ها در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

وی با اشاره به تحریم‌های نفتی و همکاری واشنگتن با عربستان در این زمینه تاکید کرد معافیت از تحریم‌های موقت برای برخی مشتریان نفتی ایران جهت ایجاد تعادل در بازار‌های نفتی جهانی است که در عین حال فشار بر ایران را نیز حفظ می‌کند.

برایان هوک در پاسخ به سئوالی درباره توانایی آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران در ۶ ماه گفت، این امر بستگی به بازار‌های نفتی دارد، اما واشنگتن نسبت به این مسئله خوشبین است.

وی همچنین درباره رویکرد اروپا در زمینه تحریم‌های ایران نیز اذعان کرد اختلاف‌هایی با دولت‌های اروپایی وجود دارد، اما شرکت‌های اروپایی در حال پیروی از قوانین تحریم‌ها هستند.

برایان هوک پنجشنبه گذشته با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۳ آبان تحریم‌های جدید را بر خطوط کشتیرانی، بخش انرژی، مالی و تجاری ایران اعمال کرد و تحریم‌های رفع شده گذشته را نیز مجددا برگرداند.

منبع: فردا

کلیدواژه: برایان هوک ایران دور زدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت:‌ امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی از دستاورد‌های بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود.

اوجی بیان کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آنها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

اوجی گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران