Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@18:34:31 GMT

با این شربت ترش و شیرین دیابت را مهار کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۵۸۱۲

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت ترش و شیرین را در کنترل فشار، قند و چربی خون موثر دانست.به گزارش بلاغ،شربت آبغوره و عسل حاوی ویتامین C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، اسید مالیک، فرمیک، سوکسینیک، اگزالیک، گلوکولیک و سیتریک، قند، آهن، منیزیم، کلسیم، مس، منگنز، فسفر و پروتئین است.

برای بررسی خواص شربت آبغوره و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص شربت آبغوره و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آبغوره و عسل اظهار کرد: این شربت نقش موثری در کنترل فشار، قند و چربی خون، کاهش اسید اوریک بالا و غلظت خون و درماننقرس دارد؛ شربت آبغوره و عسل به رفع عطش، گرگرفتگی و تب کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آبغوره و عسل بیان کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در رفع کهیر، خارش و اگزما و بهبود بیماری پوستی پسوریازیس دارد و موجب کنترل غلبه صفرا هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آبغوره و عسل کلیه‌ها را پاکسازی، کبد چرب را رفع و سنگ کیسه صفرا را هم دفع می‌کند؛ شربت آبغوره و عسل غلظت و چربی خون را کاهش می‌دهد بنابراین برای افرادی که خواب زیاد و سنگینی دارند، بسیار مفید است.

عظمایی با اشاره به مفید بودن شربت آبغوره و عسل برای مبتلایان به روماتیسم و گرفتگی رگ سیاتیک تاکید کرد: ماساژ بدن با این شربت از تعریق بد بود جلوگیری می کند و مصرف شربت آبغوره و عسل همراه با سالاد سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

وی یادآور شد: شربت آبغوره و عسل نقش موثری در بهبود ورم گلو، بیش‌فعالی کودکان، وسواس فکری، شوره سر، یرقان (زردی) و پاکسازی مجاری ادراری دارد؛ این شربت برای افرادی که دچار خونریزی بینی هستند، بسیار مناسب است؛ شربت آبغوره و عسل را می‌توان روزانه ۲ لیوان و در ۲ نوبت میل کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در شهر منصوریه سه نوع توت (قرمز با مزه شیرین،   ترش سفید با مزه شیرین و ملس و توت موزی) تولید می‌شود.

سطح باغات شهر منصوریه شهرستان بهبهان ۲۵۰ هکتار می‌باشد که افزون بر ۷ درصد از آنها را درختان توت تشکیل می‌دهد.


روزانه یک تن توت از باغات برداشت و روانه بازار بهبهان و سایر شهر‌های استان خوزستان می‌شود.

 کار برداشت توت تا  اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۳۵ تن برداشت شود.

 این  میوه مغزی در درمان بیماری‌های کم خونی و دستگاه گوارش بسیارموثراست وبیماران دیابتی نیز آنراخشک و بجای قندمصرف می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • یک پژوهشگر : نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید