Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: منابع مطلع در کاخ سفید گفته‌اند، «اینوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته صد‌ها ایمیل به دستیاران کاخ سفید و مقامات کابینه و دستیاران شخصی خود ارسال کرده که در اکثر آن‌ها نیز قوانین مربوط به اسناد فدرال را نقض کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه «لس آنجلس تایمز»، مقامات ذیربط کاخ سفید حین بررسی ایمیل‌های جمع‌آوری شده پاییز گذشته از جانب پنج نهاد کابینه، از موضوع استفاده مکرر ایوانکا از ایمیل شخصی خود مطلع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی مشخص شده که تقریبا در تمام سال ۲۰۱۷ میلادی، ایوانکا برای ارتباط گرفتن درباره کار‌های رسمی کاخ سفید از حساب کاربری ایمیل شخصی خود استفاده کرده است.

این خبر باعث نگرانی برخی از مشاوران دونالد ترامپ شده چرا که نگرانند این اقدام ایوانکا نیز در نهایت پیامد‌های مشابه استفاده «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی از ایمیل‌های شخصی را به دنبال داشته باشد. این مسئله در رقابت‌های انتخاباتی آن سال اهرم فشاری برای رقیب جمهوریخواه کلینتون شده بود.

موضوع استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی در ماه جولای سال ۲۰۱۵ میلادی درست زمانی که رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آغاز شده بود، در رسانه‌ها فاش شد. اف بی آی تحقیقاتی را در این خصوص به انجام رساند و در نهایت اعلام کرد که بخش قابل توجهی از مکاتبات وی از این طریق شامل اطلاعات محرمانه می‌شده است.

برخی دیگر از دستیاران کاخ سفید نیز از میزان استفاده ایوانکا از ایمیل‌های شخصی شگفت‌زده شده‌اند. در این میان، ایوانکا گفته است که دلیل این اقدام این بوده که وی آشنایی کافی با جزئیات قوانین مربوطه نداشته است.

کاخ سفید نیز درخواست‌ها برای واکنش در این خصوص را به وکیل ایوانکا ترامپ ارجاع داده است.

سخنگوی وکیل حقوقی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که استفاده ایوانکا از ایمیل شخصی در انجام کار‌های رسمی کاخ سفید مربوط به دوره قبل از توجیه وی در ارتباط با قوانین اداری و رسمی بوده و هیچ یک از ایمیل‌های ارسال شده در این دوره حاوی اطلاعات یا اسناد محرمانه نبوده است.

وی در ادامه گفته که استفاده ایوانکا از ایمیل‌های شخصی با پرونده خانم کلینتون که از یک سرور ایمیل خصوصی در زیرزمین خانه‌اش در نیویورک استفاده کرده بود، متفاوت است چرا که یک آرشیو شامل هزار مورد از ایمیل‌های خانم کلینتون طی تحقیقات کنگره‌ای توسط یک متخصص کامپیوتر پاک شده است.

سخنگوی وکیل حقوقی کاخ سفید ادامه داد: «خانم ترامپ از یک سرور خصوصی در داخل خانه یا اداره خود استفاده نکرده و هیچ اطلاعات محرمانه‌ای نیز در این ایمیل‌ها ارسال نکرده است و هیچ ایمیلی نیز پاک نشده است».

این در شرایطی است که هیلاری کلینتون نیز در زمان برملا شدن این پرونده اعلام کرده بود در جریان کامل قوانین نبوده یا از برخی قوانین سوء برداشت داشته است.

پس از افشای استفاده ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی برای ارسال نامه‌های رسمی کاخ سفید، «ریچارد بلومنتال» یک سناتور کنگره آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» تأکید کرد که تحقیقاتی جامع باید در رابطه با این اقدام خانم ترامپ انجام گیرد.

این سناتور کنگره با رد ادعای ایوانکا مبنی بر عدم اطلاع کافی از قوانین مربوط به استفاده از ایمیل شخصی حین انجام کار‌های رسمی کاخ سفید تأکید کرد که این مسئله نقض آشکار قوانین است و نباید نادیده گرفته شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایمیل های شخصی ایوانکا ترامپ دختر ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و ژاپن بی دردسر راهی جام جهانی خواهند شد

به گزارش ورزش سه، جام ملت‌های آسیا 2024 از فردا با دیدار تیم‌های ملی ویتنام و مالزی کلید خواهد خورد و بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال در قاره کهن وارد هفدهمین دوره‌اش می‌شود. تاریخچه مسابقات، نشان دهنده سلطنت ایرانی‌ها بوده است که با دوازده قهرمانی در آن بالای بالا جای گرفته‌‌اند و دست نیافتنی به شمار می‌روند. در این میان سامورایی‌ها، چهار بار جایزه بزرگ را از ایران به سرقت رفته‌اند و به تنها رقیب سنتی و دیرینه یوزها بدل شده‌اند. می‌گویند قدرت فوتسال آسیا همیشه در این دو کشور تعریف شده است و به نظر می‌رسد همه در انتظار یک فینال پُر تب‌وتاب دیگر هستند.

سایت فیفا در جدیدترین مطلبش با تصویری از مسلم اولاد قباد، پیرامون رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، به بخت‌های قهرمانی و کاندیدای صعود به جام جهانی پرداخته. همچنین معتقد است که قاره آسیا در انحصار همیشگی ایران و ژاپن بوده و نبردها در این آوردگاه برای دو بلیت دیگر جام جهانی خواهد بود. تیم ملی فوتسال ایران بر خلاف دوره گذشته، حسین طیبی کاپیتان و فوق ستاره‌اش را به علت مصدومیت در اختیار ندارد، اما سالار اقاپور، سعید احمدعباسی و مسلم اولادقباد آنجا خواهند بود. آن‌ها شمسایی را همراهی می‌کنند تا اولین قهرمانی اش را با جامه مربیگری در آسیا به ارمغان بیاورد.

در سوی دیگر، آسمان ژاپن کم فروغ دیده می‌شود. زیرا سامورایی‌ها مدافع عنوان قهرمانی از ستاره‌های خود آرتور، رافائل هنمی، کوکورو هارادا و کازویا شیمیزو، بهره‌ای نمی‌برند. کنیچیرو کوگوره سرمربی ژاپن، دو مهره بزرگش را به علت مصدومیت و دو ستاره دیگرش را به علت مخالف باشگاه‌هایشان ( خارج بودن مسابقات از تقویم فیفادی) از دست داده است و بدون شک زهر گذشته را نخواهد داشت.

اگرچه سایر تیم‌ها با مربی مشهور و تاکتیک‌دان خود برای رقابت با غول‌های فوتسال و صعود به جام جهانی نقشه کشیده‌اند که می‌توان به ازبکستان و تئورسین بزرگ اسپانیایی ونانسیو لوپز اشاره داشت و همچنین تایلند، میزبان رقابت‌ها با میگل رودریگو دیگر مربی مطرح ماتادورها برای صعود به جام جهانی بسیار آماده و مرموز نشان داده‌اند. در کنار همه‌اینها، نباید از ویتنام با مربی آرژانتینی‌اش دیگو جوستوزی که سال 2016 با آلبی سلسته فاتح جهان شد، چشم‌پوشی کرد
 

چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، جواز حضور در جام جهانی فوتسال را بدست می‌آورند و ازبکستان میزبان جام جهانی در صورت راهیابی به جمع تاپ‌فور، پلی آف میان حذف شده‌ها نماینده نهایی AFC را مشخص خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جلیل محبی: دولت رئیسی برای فرار از مسئولیت گشت ارشاد، آن را به گردن دولت خاتمی انداخت
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • بسته بودن فرودگاه دبی سفر تیم ملی کشتی فرنگی را به تعویق انداخت
  • رستوران جنجالی که خواننده زدبازی راه انداخت
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت
  • ایران و ژاپن بی دردسر راهی جام جهانی خواهند شد
  • پرترافیک‌ترین پست تیم ملی: دردسر شیرین پائز