Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی گفت: پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی همزمان با آیین گشایش نمایشگاه کتاب در تاریخ ٢ آذر و ساعت ١٧:٣٠ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، افشین تحفه‌گر امروز(۲۹ آبان) در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه پانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی همزمان با آیین گشایش نمایشگاه کتاب در تاریخ ٢ آذر و ساعت ١٧:٣٠ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود، گفت:خراسان رضوی پس از تهران بیشترین آثار منتشره در کشور و همه ساله با حدود ٤ هزار عنوان کتاب رتبه دوم در کشور را دارد که این امر می‌طلبد ترویج فرهنگ کتابخوانی از قوام بیشتری برخودار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی افزود: امسال ٢٨٣١ عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال استان یا موضوعات دین، ادبیات، کلیات علوم اجتماعی، علوم تربیتی، هنر، کودک و نوجوان، تاریخ و جغرافیا، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف و ایثار و شهادت رسیده که در نهایت ٣ کتاب به عنوان برگزیده و ٣ کتاب به‌عنوان قابل تقدیر منتخب می‌شوند.

 

تحفه‌گر با بیان اینکه بن کتاب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: امسال بن‌های کتاب با ٢٠ درصد تخفیف در نظرگرفته شده که عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند همچنین بین ١٠ تا ٢٠ درصد تخفیف نیز ناشران کتب برای نمایشگاه درنظر گرفتند که در نتیجه شهروندان می‌توانند با استفاده از بن کتاب از تخفیف ٤٠ درصدی بهره‌مند شود.

 

وی ادامه داد: در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد، سالن فردوسی به کتاب‌های عمومی، سالن عطار به کتاب‌های دانشگاهی،آموزشی، زبان، هنر و بین‌الملل، سالن بهار به رسانه‌های دیجیتال، سالن ابوسعید برای دوستداران کتاب و رسانه‌ها و مطبوعات، سالن مولوی به کودک و نوجوان و سالن بی ٢ به توزیع بن کتاب اختصاص یافته و سرای اهل قلم در بخش ٨ ضلعی نمایشگاه قرار می‌گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درباره برخی از ناشرانی که در نمایشگاه‌های استانی شرکت نمی‌کنند، گفت: ترتیباتی دادیم که توسط ناشران و نمایندگان دیگر حضور داشته باشند تا نمایشگاه کتاب مشهد امسال تنوع بیشتری دارد و بیش از گذشته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

 

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: امسال نظارت جدی در زمینه عرضه کتبی با عنوان قاچاق یا کتابی که خارج از ضابطه معمول به چاپ رسیده است، داریم و با متخلفین برخورد می‌کنیم. بطور کلی کتاب و کتابخوانی یک زنجیره است که شامل از مولف، ناشر، کتابفروش و جامعه هدف می‌شود و باید برای هرکدام از این حلقه‌های برنامه‌ریزی کرد و ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های متعددی در این راستا در طی سال داریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی شیراز هفته بسیج ارومیه هفته وحدت بیرجند وحدت استان همدان جمال خاشقجی همایش برادری کتاب سال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مانند دوره‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت بخش مجازی نمایشگاه از طریق زیرساخت‌های «سامانه بازار کتاب» صورت می‌گیرد؛ بنابراین به دلیل انتقال فعالیت این سامانه به سامانه «نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خرید از این سامانه تا ۳۰ اردیبهشت (۱۴۰۳) موقتا غیرفعال است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد