Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا - مسئول امور دانشجویی سفارت افغانستان گفت: 19 هزار دانشجو افغانستانی و پنج هزار و 200 طلبه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه ایران تحصیل می کنند.

جمال انصاری عصر سه شنبه در همایش همدلی و همفکری دانشجویان دانشگاه های آزاد استان تهران که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، با تاکید براینکه برگزاری این همایش ها می تواند باعث شناخت بیشتر دانشجویان 2 کشور شود اظهار داشت: بدون شک ایران و افغانستان دارای یگانگی فرهنگی و سرنوشت مشترک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید به دنبال شناخت بیشتری باشیم و این مهم از راه علمی و فرهنگی بیشتر محقق می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه یگانگی فرهنگی دو کشور دارای مفاخر مشترکی هستند، خاطر نشان کرد: 19 هزار دانشجو افغانستانی در تمامی دانشگاه های کشور و 5 هزار و 200 طلبه و روحانی افغانستانی در ایران در حال تحصیل هستند که سرمایه علمی و ملی کشور افغانستان بوده و در آینده به عنوان سفیرانی برای اسلام خواهند بود.
انصاری تاکید کرد: انتظار داریم دانشگاه ها توجه ویژه ای نسبت به دانشجویان افغانستانی داشته باشند و همانطور که ملت افغانستان دوران سختی را سپری می‌کند، این شرایط خاتمه پیدا کند و با گفتمانی روشن فکرانه باید از ظرفیت های فعلی استفاده کنیم.
همچنین محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این همایش بیان کرد: نباید احساس کنیم که فاصله ای بین ایران و افغانستان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این همایش توسط کانون بین المللی راه نو برگزار شده است، افزود: با توجه به اینکه هفته وحدت در پیش است، باید این وحدت را بین کشور ایران و افغانستان حفظ کنیم.
صفری تصریح کرد: اتباع افغانستانی در ایران شرایط خوبی دارند و این آرامش و امنیت از برکات انقلاب اسلامی است؛ علم و دانشی که امروز دانشجویان افغانستانی فرا می گیرند برای ساختن آینده کشور خود بسیار مفید و موثر است.
در پایان این مراسم از 6 دانشجوی برتر افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تقدیر شد.
تهرام/7246//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشجو افغانستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی

استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا برای ادامه تحصیل و بورسیه شدن در ایران واکنش نشان داد

به گزارش خبرآنلاین، محمد فاضلی، جامعه‌شناس در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

طی روزهای گذشته و درپی اعتراض دانشجویان در دانشگاه‌های ایالت متحده به وضعیت جنگ در نوار غزه و فلسطین، خبرهایی مبنی بر اخراج یا تعلیق این دانشجویان شنیده می‌شود، به دنیال این اخبار برخی از دانشگاه‌ها در ایران اعلام آمادگی کردند که به این دانشجویان بورسیه می‌دهند و شرایط تحصیل‌شان در ایران را فراهم می‌کنند.

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی