Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان امروز با بیان این مطلب گفت: از این تعداد 6 تشکل 160 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و برای بیش از 60 نفر اشتغال زایی شده است.

محسن اسفندیاری در نشست هم اندیشی مدیران تشکل های تعاون روستایی افزود: هم اکنون 644 تعاونی روستایی با 360 هزار عضو در خراسان رضوی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: در این مدت بیش از 20 تشکل توانمند سازی و احیا شده و تعدادی نیز در حال ادغام هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: هم اکنون ساماندهی این تشکل ها با جدیت پیگیری می شود.

اسفندیاری گفت: از ابتدای امسال برای بهره برداری هدفمند و ایجاد ارزش افزوده از منابع آب و خاک 11 تشکل گیاهان دارویی در استان شکل گرفته است.

او افزود: وقفه ای در تخصیص سهم صندوق توسعه ملی بوجود آمده و منتظر تخصیص 50 درصد باقیمانده سهم استان از این صندوق هستیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به سود صنعت نوغانداری افزود: این صنعت جزو صنایع پردرآمد، اشتغالزا و بسیار حساس استان است.

اسفندیاری گفت: در فصل تولید پیله ابریشم باید سیاست های وارداتی مناسبی برای حمایت از آن اتخاذ شود.

وی افزود: تعداد تشکل های تعاون روستایی در نیشابور از برخی استان های کشور بیشتر است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: بیش از 93 درصد از مدیران عامل این تشکل ها نیز دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند.

شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تشکل های کارگری روستایی طرح اشتغالزایی نیشابور خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در سفر‌های استانی ریاست جمهور به خراسان جنوبی مجموعاً تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و برای رسیدگی و اقدام به دستگاه¬های اجرایی استان ارجاع شد.

ملکی افزود: عمده درخواست ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده که در راستای رسیدگی به آنها ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض¬الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی و استحقاق سنجی، پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی مجموع درخواست‌های واصله در سفر اول رئیس جمهور در شهریور ۱۴۰۰ را چهار هزار و ۷۲۰ درخواست اعلام کرد و گفت: در این رابطه ۵۴ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات قرض¬الحسنه به استان تخصیص یافت.

وی گفت: هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک های عامل استان و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی و به تعداد ۶۳۵ نفر تسهیلات قرض¬الحسنه پرداخت شد.

ملکی افزود: در این دور از سفر‌ها دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۴۳۶ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: در این سفر مجموع درخواست‌های واصله ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ درخواست دریافت شد.

ملکی گفت: در این رابطه برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله تخصیص یافت.

به گفته وی متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک¬های عامل استان معرفی و ۹ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

ملکی افزود: تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شده است.

وی همچنین به سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور در شهریورماه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ بوده است.

ملکی افزود: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۴۰۲) تخصیص یافته که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده که در حال دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی ثبت که برای بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

دیگر خبرها

  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد