Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: اخیراً طرحی در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده که مطابق آن قرار است فضای چندهزار متری تحت عنوان بازارچه دائمی برای دانشجویان ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، مجید سرسنگی در اختتامیه جشنواره "روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه"، درباره ایجاد بازارچه خلاقیت شغلی ادامه داد: در این بازارچه دائمی قرار است دانشجویان طرح‌ها و فعالیت‌های خود را ارائه کنند تا افراد مختلف با فعالیت‌های دانشجویان آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم این اولین بار است که دانشگاهی چنین بازارچه‌ای را ایجاد می‌کند. ایجاد این بازارچه در راستای تسهیل ارتباط دانشجویان با صنعت و جامعه است.

وی در ادامه به همکاری دانشگاه تهران با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: مرکزی به نام توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در شرف افتتاح است. ایجاد این مرکز به این معنی است که ما به‌صورت جدی در حوزه ارتقاء شایستگی دانشجویان کار می‌کنیم. در این مرکز دوره‌هایی برگزار می‌شود و در نهایت از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی داده می‌شود که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای ورود به بازار کار موفق‌تر باشند.

سرسنگی همچنین به همکاری‌های دانشگاه تهران با معاونت علمی ریاست‌جمهوری و صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به این همکاری‌ها در سال جدید بتوانیم کمک شایانی به دانشجویان برای به سرانجام رسیدن طرح‌های‌شان بکنیم.

وی یکی از اهداف معاونت فرهنگی دانشگاه تهران را حمایت از تشکیل انجمن‌های علمی بین‌رشته‌ای عنوان کرد و افزود: کارهای بین‌رشته‌ای امروزه در دنیای علم به عنوان کارهای شاخص مطرح است. امیدوارم دانشجویان بتوانند در کنار هم انجمن‌های علمی بین‌رشته‌ای را تشکیل دهند. ما نیز از تشکیل این انجمن‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: طرحی به تازگی در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده، مبنی بر این‌که دانشگاه از این به بعد از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نوشته می‌شوند، حمایت ویژه کند. یعنی اگر پایان‌نامه‌هایی که در حوزه عناوین موردنظر که به دانشگاه ارائه داده‌ایم تدوین شوند، تا هفت برابر از حمایت بیشتر دانشگاه برخوردار می‌شوند. این اقدام خوبی خواهد بود تا پایان‌نامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی رشد پیدا کنند و ما هم بتوانیم از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان که در قالب پایان‌نامه ارائه می‌شود، در حل مشکلات فرهنگی اجتماعی دانشگاه استفاده کنیم.

سرسنگی، حمایت از طرح‌های ویژه انجمن‌های علمی - دانشجویی در سطوح ملی و بین‌المللی و همچنین برنامه‌ریزی در جهت ارتباط با جامعه دانش‌آموزی را از جمله طرح‌هایی معرفی کرد که معاونت فرهنگی دانشگاه تهران به دنبال عملی کردن آن‌هاست.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره علم در خدمت صلح و توسعه، تقدیر شد.

در بخش برگزیدگان سخنرانی‌های علمی ترویجی UTTED از صباح فرشاد، زهرا توکلی و مصطفی طاهری تقدیر شد.

همچنین از زینب پناهی و کیمیا مشهدی، دانش‌آموزان سخنران UTTED تقدیر به عمل آمد.

حمید قالیجاری، انسیه یعقوبی و اشکان هاتفی‌نیا برگزیدگان نمایشگاه علم در قالب هنر این جشنواره معرفی شدند. آثار هانیه احمدی و گروه تاک هم آثار شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین غزل قربانی جایزه اثر برگزیده از نگاه مخاطبان را دریافت کرد.

غرفه‌های دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت، غرفه‌های برگزیده این جشنواره از لحاظ محتوای علمی - ترویجی معرفی شدند و همچنین به ترتیب غرفه‌های دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و علوم، رتبه‌های اول تا سوم غرفه‌های برتر این جشنواره را کسب کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون فرهنگی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه های این دانشگاه همزمان با ۹۰ سالگی این دانشگاه از برگزاری ۹۰ رویداد خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مهدی شهبازی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه تهران امسال جشن 90 سالگی خود را در حالی برگزار می‌کند که سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد و شورایعالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد.

وی  با اشاره به اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن 90 سالگی این دانشگاه نیز هم با همین رویکرد برگزار می شود، تصریح کرد: همزمان با 90 سالگی دانشگاه تهران در خردادماه 90 رویداد در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که اولین رویداد از این فعالیتها نمایشگاه کار است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت و شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه دانست و ادامه داد: دانشگاه تهران است با برگزاری اردوهای مهارت محور بحث مهارت آموزی دانشجویان را به شدت دنبال می‌کند. نمایشگاه کار این چرخه را تکمیل می‌کند. سال قبل نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت و امسال نیز امید است با توجه به حضور صنایع و سازمان های مختلف، دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند.

وی تاکید کرد: در ترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی‌نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار