Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران گفت: 16 هيات اقتصادي و تجاري از کشورهاي مختلف از جمله عمان، هنگ کنگ، عراق، قطر، تايوان، کره جنوبي، لبنان، قزاقستان، کويت، پاکستان، چين، اردن و افغانستان از ابتداي سالجاري تاکنون به تهران سفر کردند.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا، محمد امامي امين در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران گزارشي از برخي اقدامات معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران در زمينه توسعه تبادلات اقتصادي استان تهران ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان تهران يکي از قطب‌هاي اصلي اقتصاد کشور است و موقعيت سياسي پايتخت در اين استان باعث شده است که بخش عمده امکانات صنعتي و خدماتي در محدوده آن متمرکز شود به طوريکه اين استان با 17 شهرک صنعتي فعال و بيش از 17 هزار واحد صنعتي و توليدي نقش عمده اي در اقتصاد کشور ايفا مي کند.
امامي امين در اين گفت و گو هدف اين هيات هاي تجاري و اقتصادي از سفر به استان تهران را سرمايه گذاري و توسعه ارتباطات اقتصادي در زمينه هاي مختلف از جمله کالاهاي ساختماني، مواد غذايي، سرمايه گذاري، انتقال تکنولوژي و حضور در نمايشگاه هاي عرضه توانمندي ها ذکر کرد.
به گفته وي، فعالان اقتصادي استان تهران نيز براي توسعه تبادلات اقتصادي به کشورهاي ديگر سفر کردند که شرکت در نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي ايران در ساحل عاج، نمايشگاه صنعت و موتورشو در باکو، نمايشگاه ايران- اکسپو، نمايشگاه توانمندي هاي ايران در روسيه- جمهوري داغستان از جمله آن است.
امامي امين همچنين گفت: ميزباني از استاندار ايالت صوفيا در بلغارستان به منظور توسعه اقتصادي صادرات غيرنفتي در استان تهران نيز در دستور کار قرار گرفته است و به زودي اين قرار اقتصادي برگزار مي شود.
وي با بيان اينکه اعزام هيات هاي بازاريابي و تجاري به خارج از کشور با هدف توسعه اقتصادي در استان انجام شده است حضور توليد کنندگان در نمايشگاه هاي صنعت ساختمان در بلژيک، چاپ و بسته بندي در بروکسل و نمايشگاه طلا و جواهرات در هنگ کنگ به منظور توجه به بخش خصوصي و ايجاد شرايط عرضه محصول هاي توليدي و آشنايي با تکنولوژي روز در دنيا را از ديگر اقدامات انجام شده در زمينه تبادلات اقتصادي فعالان استان تهران ذکر کرد.
معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران به اقدامات معاونت اقتصادي استانداري در بخش ديگري از اظهارات خود به تنظيم بازار و کنترل قيمت کالاهاي اساسي در زمان بروز نوسانات قيمت اشاره کرد و نظارت بر تنظيم بازار در ايام خاص همچون ماه مبارک رمضان، توزيع نذورات ماه محرم، نمايشگاه هاي فروش پاييزه و فروش اصناف را از جمله اقدامات در اين زمينه ذکر کرد.
وي برگزاري نمايشگاه هاي عرضه مستقيم کالا در ايام نوروز به مدت 10 روز و ذخيره سازي کالاهاي اساسي و استراتژيک را از ديگر اقدامات انجام شده عنوان کرد که با هدف حفظ آرامش بازار انجام شده است.
امامي امين در خصوص اقدامات و عملکرد معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران از ابتداي سالجاري تاکنون نيز گفت: در حوزه برنامه ريزي، نوسازي و تحول اداري تابستان امسال با تصميمات اتخاذ شده شاهد صرفه جويي 400 مگاواتي در مصرف برق بوديم و همچنين مصرف آب در وزارتخانه ها و دستگاه هاي دولتي نسبت به سال گذشته کاهش چشمگيري داشته است.
تهرام/3036/ 6139
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

 رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد