Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@22:59:57 GMT

تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۴۲۴

به گزارش پارس نیوز، 

ناصر شریفی عصر امروز در بندرعباس از تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد و اظهارداشت: این طرح پس از بررسی مواردی از جزئیات به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس و تائید آن توسط شورای نگهبان، انتخابات دوره بعدی مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی اظهارداشت: احتمال تصویب این طرح در صحن علنی مجلس زیاد است.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح مربوط به مجلس دوره فعلی نبوده و از مجلس ششم تعدادی از نمایندگان به‌دنبال استانی شدن این انتخابات بوده‌اند.

وی یادآور شد: این طرح همچنان با چالش‌هایی رو به رو است و برخی نمایندگان بر این عقیده هستند با تصویب این طرح ارتباط مردم با نمایندگان کمرنگ خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها تاکیدکرد: این طرح زمانی می‌تواند عملیاتی شود که در کشور احزاب قوی وجود داشته باشند و با انتخاب افراد شایسته، زمینه را برای تقویت مجلس فراهم آورند.

وی افزود: این طرح با هدف متمرکز کردن نماینده بر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تدوین شده است.

شریفی ادامه داد: چنین دیدگاه‌هایی تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشوند و به سطح قابل توجهی از توسعه‌یافتگی نرسیده باشیم اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تشریح کلیات این طرح گفت: در این طرح هر یک از استان‌ها به‌عنوان یک حوزه انتخابی اصلی و حوزه‌های انتخابیه فعلی به‌عنوان حوزه فرعی در نظر گرفته می‌شوند.

وی افزود: هر داوطلب نمایندگی، صرفا در یک حوزه انتخابی فرعی می‌تواند ثبت‌نام کند و کسی پیروز انتخابات است که علاوه بر کسب برتری و اکثریت آراء در حوزه اصلی حداقل ۱۵ درصد حوزه فرعی را داشته باشد.

شریفی ابراز داشت: در طرح یادشده از تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه فعلی و استان‌ها کاسته نخواهد شد و تعداد نمایندگان مجلس نیز تغییر نخواهد کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انتخابات مجلس صحن علنی مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس شورای قانون نمایندگان مجلس انتخابات انتخابات مجلس شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی نماینده مردم پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز جمعه ۲۱ اردیبهشت انجام خواهد شد.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

دیگر خبرها

  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود