Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز سه‌شنبه در نشست رفع مشکلات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رصد و نظارت بر شرکت‌های دولتی و خصوصی و توجه به پرداخت به موقع مستمری از سوی کارفرمایان یکی از وظایف این حوزه است.
وی افزود: با پرداخت به موقع مطالبات و رعایت حقوق کارگر و کارمند از سوی شرکت‌ها جلو بسیاری از تحصن‌ها به سبب عدم پرداخت حقوق و مزایا گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوهرگانی بیان کرد: در صورت اعتراض کارگران و کارمندان شاهد موج سواری رسانه‌های بیگانه خواهیم بود که از وضع موجود در این شرایط حساس اقتصادی سوء استفاده خواهند کرد.
وی از شهرداری یاسوج خواست که مطالبات 70 کارگر معترض شهرداری یاسوج را ظرف چهار روز آینده تعیین تکلیف و گزارش آن را ارائه دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات 700 کارگر سد چم شیر گچساران، تصریح کرد: سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در شورای اقتصاد کشور برای تکمیل سد و نیروگاه چم شیر در شهرستان گچساران تصویب شد که تا حدود زیادی مشکلات این کارگران مرتفع می‌شود.
وی افزود: حدود چند ماه است که کارگران سد چم شیر حقوق ماهیانه خود را دریافت نکرده‌اند که تخصیص این اعتبار می‌تواند گامی گره گشا برای پرداخت حقوق کارکنان سد و تکمیل این طرح مهم باشد.
گوهرگانی ابراز داشت: مشکلات و معوقات 75 کارگر کارخانه آجر دهدشت و 130 کارگر پتروشیمی دهدشت نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف شوند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وظیفه اصلی این اداره، تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما، کمک به پیشرفت و بهبود تولید و پیشگیری از ایجاد تنش و بحران در محیط‌های کارگری بدون از هیچ گونه نگاه قومی و قبیله‌ای است.
پروانه نیک مرام افزود: به طور جد رفع مشکلات و معوقات کارگران معترض در دستور کار است و برای اکثر پرونده‌های آن‌ها صدور رأی شده است.
وی بیان کرد: هر ساله با جایگزین شدن پیمانکاران جدید در شهرداری یاسوج، موضوع معوقات کارگران پیشین و جدید این شهرداری مطرح می‌شود.
نیک مرام عنوان کرد: پرونده‌های اعتراض کارگران فضای سبز و پسماند شهرداری یاسوج بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند و هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بازرسان این اداره کل در تاریخ 19 آبان سال جاری از کارخانه آجر دهدشت بازدید انجام دادند که قرار شد ظرف 20 روز مشکلات و معوقات کارگران تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: هم اینک کارخانه فولاد یاسوج با 125 نیرو فعال بوده و پرونده‌های کارگران معترض این کارخانه (حدود 77 مورد) که معوقات دارند صدور رأی شده است.
نیک مرام افزود: یکی از اهداف این نشست‌ها در مرحله نخست تثبیت اشتغال موجود است زیرا که تثبیت اشتغال از ایجاد اشتغال مهم‌تر است.
در نشست بررسی مشکلات طرح‌ها همچنین مطالبات و پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، علوم پزشکی، شرکت نیروی برق، آب منطقه‌ای بررسی و تصمیم به پیگیری و تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این معوقات شد.
9868/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایجاد اشتغال حقوق سازمان صنعت معدن و تجارت کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه محقق زاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: افزود: وقتی انسان در ذهن خودش تصویری از پاکی، صداقت، زیبایی زندگی و پاکدستی متصور می‌شود، کارگر در ذهنش نقش می بنند.

محقق زاده با اشاره به اهمیت موضوع کار و کارگر افزود: مسؤول باید به وضعیت معیشتی زندگی کار و کارگر رسیدگی کند و دغدغه خانواده‌های کارگر را مدنظر قرار دهند و شرایط را تسهیل دهند.

وی با بیان اینکه مسؤولین باید تسهیل گر شرایط کارگر باشند، تاکید کرد: کارگران بخش اصلی موتور محرکه صنعت و اقتصاد کشور هستند.

فرماندار کهگیلویه این جلسه را به منظور جلب مشارکت و برنامه ریزی هر چه با شکوه تر روز کار و کارگر دانست و گفت: جشن برای روز کارگر باید با دست پر باشد، چرا که فشار روانی که روی دوش کارگر سنگینی می‌کند، روی هیچ قشری نیست.

محقق زاده با اشاره به اینکه برخی از مصوبات باید ضمانت اجرایی داشته باشند، تاکید کرد: فضای مناسبی برای جایگاه کارگر در نظر بگیرید.

فرماندار کهگیلویه گفت: برخی دنبال این هستند که کار انجام نشوند و ما باید دنبال تبصره‌ای باشیم که کار کارگر تسهیل و بهترین راه انتخاب شود.

وی برگزاری جشنی مناسب و درخور شأن کارگران را ضروری دانست.

کد خبر 6085939

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد