Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@04:44:10 GMT

آمریکا ۹ فرد و شرکت را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۴۵۱

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با بیان ادعا‌های بی اساس اعلام کرد اسامی ۹ فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با بیان ادعا‌های بی اساس اعلام کرد اسامی ۹ فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. واشنگتن مدعی شده ایران و روسیه از طریق شرکت‌ها و نفرات تحریم‌شده نفت به سوریه منتقل می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده هدف‌های تحریم‌شده عضو یک شبکه بین‌المللی هستند که ایران از طریق آن و با همکاری شرکت‌های روسیه‌ای «میلیون‌ها بشکه نفت برای دولت سوریه تأمین می‌کند.»

واشنگتن در ادامه، بدون ارائه مستندات مدعی شده دولت سوریه در ازای دریافت این نفت، صد‌ها میلیون دلار را برای انتقال به حماس و حزب‌الله در اختیار ایران قرار می‌دهد.

تحریم‌های آمریکا کمک‌های مادی به دولت سوریه، از جمله انتقال نفت به بنادر تحت کنترل دولت این کشور را ممنوع می‌کند.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «امروز ما علیه طرح پیچیده‌ای اقدام کردیم که ایران و روسیه از آن برای تقویت حکومت اسد و درآمدزایی برای فعالیت‌های مخرب ایران استفاده می‌کنند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا تحریم جنگ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد

ابعاد جدیدی از یکی از بدترین رسوایی‌های دولت انگلیس به‌تازگی افشا شد؛ اسناد موجود درباره این رسوایی نشان می‌دهد که انگلیس برای آنچه صرفه‌جویی در هزینه‌ها خوانده می‌شود، اقدام به جایگزین کردن فرآورده‌های خونی کشنده آمریکایی با قیمت پایین‌تر کرده است.

به گزارش گاردین، براساس اسنادی که فعالان یک کارزار در انگلیس ارائه کرده‌اند، دولت انگلیس و یک شرکت اتریشی در یکی از بدترین رسوایی‌های این کشور، نقش داشته‌اند؛ این اسناد نشان می‌دهند که شرکت یاد شده براساس درخواست دولت انگلیس برای دریافت فرآورده‌های خونی با قیمت پایین‌تر اقدام کرده و مخاطره‌ای جدی را رقم زده است.

گزارش نهایی تحقیقات عمومی درباره مرگ حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌وی و هپاتیت در ماه مه ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳)، چهار دهه پس از آن که سیستم درمان انگلیس شروع به استفاده از خون و فرآورده‌های خونی آلوده آمریکایی به دست آمده از مصرف‌کنندگان مواد مخدر، زندانیان و کارگران جنسی، کرد، منتشر می‌شود.

در میان هزاران سند فاش شده برای تحقیقات یاد شده، صورتجلسه‌های داخلی شرکت همکار دولت انگلیس در این پرونده به دست آمده است که جدیدترین شواهد قانع‌کننده از طمع تجاری و سهل‌انگاری دولتی است که جان هزاران نفر را گرفت.

در نوامبر ۱۹۷۶، Immuno AG، یک شرکت اتریشی که تامین‌کننده اصلی نیاز‌های وزارت بهداشت انگلیس بود، درصدد تغییر مجوز فعالیت خود بود تا بتواند فرآورده‌های خونی آمریکایی را جایگزین فرآورده‌های خونی اروپایی کند؛ تفاوت این دو فرآورده این بود که دسته اول به ازای دریافت پول به دست آمده بود.

یکی از صورتجلسه‌های شرکت اتریشی Immuno AG نشان می‌دهد که یکی از پزشکان از بالاتر بودن خطر ابتلا به بیماری هپاتیت در فرآورده‌های خونی آمریکایی صحبت کرده بود، اما شرکت اتریشی اعلام کرد که برای انگلیس مسئله هزینه اولویت دارد، از این رو خرید فرآورده‌های خونی آمریکایی انجام می‌شود.

در صورتجلسه یاد شده همچنین آمده است که با وجود قیمت ارزان فرآورده آمریکایی موردنظر و این واقعیت که بازار انگلیس خطر ابتلا به هپاتیت را برای یک محصول ارزان‌تر می‌پذیرد، این اقدام انجام خواهد شد.

براساس مستندی که سال گذشته منتشر شد، مصرف‌کنندگان مواد مخدر و بی‌خانمان‌ها و خیابان‌خواب‌ها در آمریکا که خون خود را به ازای دریافت پول اهدا می‌کنند، درباره سبک زندگی و سلامت خود صداقت ندارند.

عذرخواهی عمومی درباره این پرونده در سال‌های اخیر دولت‌های انگلیسی را با چالش‌های جدی مواجه کرد؛ دولت ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس نیز وارد پرونده پرداخت غرامت به قربانیان و بازماندگان این پرونده شده است.

در حالی که به بخشی از خانواده‌ها غرامتی پرداخت شده، اما دو سوم خانواده‌های قربانی این پرونده همچنان از دریافت غرامت محروم مانده‌اند؛ سوناک، سال گذشته درخواست کمیته تحقیقات پرونده را برای تعیین چارچوب نهایی جهت پرداخت غرامت به بازماندگان و قربانیان پرونده خون‌های آلوده تا پایان سال ۲۰۲۳ را رد کرد.

در میان قربانیان رسوایی خون آلوده، هزار و ۲۵۰ بیمار هموفیلی آلوده به اچ‌آی‌وی و ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۵ هزار نفر آلوده به هپاتیت سی قرار دارند.

در مجموع تاکنون هزار و ۱۷۰ نفر از این افراد بر اثر عفونت‌های خونی ناشی از تزریق خون آلوده جان خود را از دست دادند که شمار زیادی از آنها کودک بودند؛ کودکان جان باخته عمدتا بر اثر دریافت یک فرآورده خونی به نام فاکتور هشت جان خود را از دست دادند.

پسر یک نجار ۳۱ ساله که در سال ۱۹۹۳ بر اثر دیافت خون آلوده درگذشت، می‌گوید که بیش از غرامت تعیین شده از سوی دولت برای دستیابی به عدالت تلاش کرده است.

وی که در زمان مرگ پدرش چهار ساله بود، گفت: این اسناد نشان می‌دهند که دولت آماده خرید محصولات خونی ارزان‌تر با وجود آگاهی از مخاطرات آنها است؛ خواسته من این است که در یک پرونده رسمی اعلام کنند این اتفاق که با انگیزه‌های غیراخلاقی انجام شده، قابل پیشگیری بوده است.

برادر یکی دیگر از قربانیان رسوایی خون آلوده در انگلیس نیز با تکان‌دهنده خواندن اسناد منتشر شده، اظهار کرد: از اینکه پدر و مادرم در قید حیات نیستند تا این اسناد را ببیند، ناراحتم؛ آنها همیشه خود را برای ابتلای برادرم به هموفیلی سرزنش می‌کردند و می‌گفتند که مرگ وی بر اثر این بیماری ژنتیکی رقم خورده است.

تونی فاروجیا ۵۳ ساله که پدر و ۲ عموی خود را به دلیل عفونت ناشی از فرآورده‌های خونی آلوده از دست داد، در این باره اظهار کرد: تمام خانواده من نابود شده و این یک تراژدی وحشتناک واقعا ظالمانه است؛ ما منتظر اعتراف دولت به نقشش در این رسوایی هستیم.

تحقیقات درباره رسوایی خون آلوده به دستور ترزا می‌در سال ۲۰۱۷ و پس از طرح شکایت جمعی صد‌ها قربانی این پرونده آغاز شد؛ تحقیقات یاد شده پس از یک دور توقف در نهایت مجددا از سر گرفته شد.

در گزارش موقتی که در آوریل سال گذشته (فروردین ۱۴۰۲) از این تحقیقات منتشر شد، آمده است: واضح است که اشتباه‌هایی در سطوح فردی، جمعی و سیستمی انجام شده است؛ جرمی هانت، وزیر سابق بهداشت نیز در روند تحقیقات گفت که این فاجعه شکست دولت انگلیس بوده است.

در عین حال، شواهدی در تحقیقات از مفقود شدن اسناد دولتی وجود دارد؛ در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ سیاستی وجود داشت که به قربانیانی که مبتلا شده بودند، اطلاع‌رسانی نشود.

در حالی که مقام‌های ارشد فرانسه در دهه ۱۹۹۰ به خاطر رسوایی مشابهی به زندان رفتند، اما در انگلیس هرگز کسی به این دلیل تحت پیگرد قرار نگرفت.

اندی برنهام، وزیر سابق بهداشت، در سال ۲۰۱۷ به مجلس عوام انگلیس گفت که او معتقد است پوشش جنایی در مقیاس صنعتی صورت گرفته است.

وکیلی که وکالت هزار و ۵۰۰ قربانی و خانواده‌های آنها را در این پرونده بر عهده دارد، گفت: نظر من این است که دولت وقت در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ متوجه شد که در فرانسه چه اتفاقی می‌افتد و فکر می‌کرد این اتفاق در این کشور نمی‌افتد؛ فکر می‌کنم آنها نگران تعقیب کیفری بودند و به همین دلیل ۴۰ سال واقعیت را انکار کردند.

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد: دولت ظرف ۲۵ روز پس از انتشار گزارش نهایی تحقیق و تفحص از طریق بیانیه شفاهی اقدام‌های بعدی را به‌روزرسانی به مجلس ارائه خواهد کرد.

Immuno AG در سال ۱۹۹۶ از سوی یک شرکت آمریکایی خریداری شد و در سال ۲۰۱۵ تجارت محصولات خونی خود را متوقف کرده و امتیازش را به شرکتی دیگر واگذار کرد؛ شرکت یاد شده در نهایت در سال ۲۰۱۹ توسط Takeda Pharmaceuticals خریداری شد.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد که تحقیقات درباره این پرونده آغاز شده و همکاری با تحقیقات جاری در دستور کار قرار دارد.

منبع: میزان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • ریشه حقوق‌های نجومی با حساب واحد خزانه خشکیده می‌شود؟
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند
  • تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم
  • تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران
  • عدم تمدید معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم