Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکارن ایران گفت: پیشنهاد قیمت ۲۰۰۰ تومان برای خرید تضمینی گندم از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس غیر کارشناسی است و ما قیمت ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان را مناسب می‌دانیم.

علی قلی ایمانی با تاکید براینکه در موضوعات اقتصادی نباید احساسی رفتار کرد، افزود: هر افزایش قیمت غیرکارشناسی تاوانی دارد که تولیدکننده باید آن را پس دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر افزایش قیمت خرید گندم مبنای درستی نداشته باشد کشاورزان مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای نهاده‌های تولید هستند که زیان آن‌ها را به دنبال دارد.

ایمانی با بیان اینکه در تعیین قیمت گندم باید نرخ تورم در نظر گرفته شود، افزود: بر اساس نرخ تورم افزایش 35 درصدی قیمت خرید گندم نسبت به سال گذشته کارشناسی و منطقی است.

وی پیشنهاد قیمت 1587 تومان وزارت جهاد کشاورزی را نیز مناسب ندانست و گفت: این نرخ بر اساس هزینه‌های تولید در تیرماه تعیین شده در حالی که در چندماه اخیر شاهد افزایش هزینه در تمامی بخش‌های تولید بوده ایم.

به گفتی ایمانی، نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی از 35 تا 100 درصد افزایش قیمت داشته اند.

نائب رییس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکارن ایران با تاکید بر اینکه دولت با تاخیر در اعلام نرخ گندم تخلف کرده است، افزود: بر اساس قانون تخلف دولت در تاخیر اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی محرز است و در صورتی که نرخ را نیز مطابق با نرخ تورم تعیین نکند ما ناچار به اقدام قانونی هستیم.

ایمانی اظهار کرد: بهتر است که تخلفات از طریق مجلس با وادار کردن دولت به پرداخت خسارت به کشاورزان پیگیری شود اما در صورتی که مجلس در این زمینه کوتاهی کند به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ayy برچسب ها: گندم ، دیوان عدالت اداری ، علی قلی ایمانی ، گندمکاران ، خرید تضمینی گندم ، خرید تضمینی محصولات کشاورزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گندم دیوان عدالت اداری گندمکاران خرید تضمینی گندم خرید تضمینی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

صاحبعلی اصغری در حاشیه جلسه خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بیله‌سوار گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت و ۱۵۰ هزار تن با قیمت تضمینی تحویل مراکز خرید دولتی شود. 

او از راه‌اندازی ۲ مرکز خرید محصولات کلزا در شهر‌های بیله‌سوار و جعفر آباد خبر داد و افزود: میزان تولید و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در این اراضی تولید و با نرخ تضمینی ۳۵۰ هزار ریال تحویل مراکز خرید دولتی شود.

اصغری اضافه کرد: امسال سطح زیر کشت گندم بیله‌سوار هم ۷۴ هزار هکتار است و با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۱۵۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی شود.

او به زارعان منطقه توصیه کرد از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند تا هنگام تحویل به مراکز خرید از نظر میزان افت رطوبت مشکلی نداشته باشند.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: گندم تولیدی کشاورزان هم با قیمت تضمینی ۱۷۵ هزار ریال از کشاورزان و زارعان خریداری می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم