Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@23:09:50 GMT

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر دفاع قانع نشدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۵۳۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در جلسه این کمیسیون برای پاسخگویی به سئوالات تعدادی از نمایندگان، گفت: نمایندگان سئوال‌کننده از وزیر دفاع، درباره چگونگی دسترسی به فیلم محرمانه مربوط به دُری اصفهانی، از پاسخ‌های ارائه‌شده امیر حاتمی قانع نشدند.

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آبان) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور وزیر دفاع برای پاسخ به سئوال تعدادی از نمایندگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سئوال اول را آقای کاتب نماینده گرمسار مطرح کرد مبنی‌بر این‌که جاده‌ای در منطقه خُجیر در اطراف تهران وجود دارد و چرا محدودیت‌هایی برای روستاییان و اهالی آن منطقه ایجاد شده است؟ پاسخ وزیر این بود که آن جاده در منطقه نظامی و دارای شرایط خاصی است. لذا در عین توجه به این شرایط و ملاحظات نهایت همکاری و کمک را به مردم خواهیم داشت تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

نجفی ادامه داد: علی‌رغم این توضیحات، آقای کاتب از پاسخ وزیر دفاع قانع نشد و در نهایت قرار شد کارگروه مشترکی برای بررسی بیشتر این مساله تشکیل شود.

نجفی گفت: سئوال بعدی مربوط به آقای رحیمی نماینده تهران و ۲۶ نماینده دیگر بود مبنی‌بر این‌که فیلمی که آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد در جریان طرح سئوال از آقای ظریف در صحن مجلس در خصوص موضوع آقای دُری اصفهانی منتشر کرده است، قبل از آن در کمیسیون امنیت ملی به نمایش گذاشته شده بود که در آن جلسه تاکید شد این فیلم محرمانه است؛ موضوعی که آن زمان از سوی اطلاعات سپاه بیان شد. سئوال این نمایندگان آن بود که چطور این فیلم علی‌رغم محرمانه بودن، منتشر شده و عوامل دسترسی به این فیلم چه کسانی بودند؟ آقای وزیر پاسخ‌ها را ارائه کرد ولی در نهایت آقای رحیمی قانع نشد و قرار شد پیگیری‌های بعدی انجام شود.

وی با اشاره به سئوال خانم چنارانی نماینده طرقبه از وزیر دفاع، گفت: این سئوال ناظر به عملکرد شرکت‌های تابعه وزارت دفاع بود که بعد از پاسخ‌های وزیر دفاع، یک‌ماه به وزارت دفاع فرصت داده شد تا گزارش کامل‌تری را ارائه کند و بعد نماینده سئوال‌کننده نظرش را بگوید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند

روز جمعه (۱۴ اردیبهشت)، یک زن سوئدی در میدان شهر مالمو سوئد به قرآن کریم توهین کرد. این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود؛ در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حفاظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه او شعار داده و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

به دنبال این اقدام موهن، «روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران»، «همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران»، «اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران»، «آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران» و «شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند.

«اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود، یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشور‌های غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعا اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعار‌هایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهاد‌های بین‌المللی در تقابل با این گونه رفتار‌های مذبوحانه و جریحه‌دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن