Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بنی الملل جام نیوز، این تصمیم در جلسه مشترک وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه ۱۹ نوامبر گرفته شد. این اقدام در کنار ۱۶ طرح دیگر در چارچوب تلاش برای یکپارچه‌سازی برنامه نظامی مشترک پسابرکسیت در اروپا صورت می‌پذیرد.

 

این مرکز اطلاعاتی توسط یونان مدیریت می‌شود و محل آن در قبرس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسان این مدرسه از سراسر اروپا و در همکاری با ناتو و نهادهای اطلاعاتی کشورهای عضو انتخاب خواهند شد.

 

به گزارش یورونیوز، بریتانیا پیشتر با این استدلال که تاسیس این مرکز باعث بروز اخلال در نهاد اطلاعاتی مشترک بین المللی موسوم به «پنج چشم» می‌شود، مانع از حرکت به سوی ایجاد آن شده بود.

 

نهاد اطلاعاتی مشترک «پنج چشم» متشکل از پنج کشور بریتانیا، آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند است. اکنون با برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ممانعت این کشور بی‌اثر و راه برای ایجاد مرکز جدید هموار شده است.

 

برخی تحلیلگران احداث این مرکز را گام نخست برای تشکیل «ارتش واحد اروپا» می‌دانند. طرح نیروی دفاعی مشترک یا «ارتش واحد اروپا» در ماه‌های اخیر منجر به بروز اختلاف‌نظرها میان مقامات اتحادیه و مقامات ایالات متحده شده است.

 

به گزارش بی بی سی، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، چندی پیش خواستار تشکیل «ارتش واقعی در اروپا» به منظور مقابله با آنچه که تهدیدهای مختلف از جمله از سوی آمریکا و روسیه خواند، شد.

 

این پیشنهاد با واکنش تند رئیس جمهور آمریکا مواجه شد. دونالد ترامپ در توئیتر این پیشنهاد مکرون را توهین آمیز خواند.

 

در مقابل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ضمن حمایت از این پیشنهاد گفت اگر اروپا یک ارتش واحد و سیستم‌ تسلیحاتی واحدی داشته باشد، می‌تواند با قدرت بیشتری در ناتو حضور یابد.

 

به گزارش دویچه وله، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در واکنش به ایده مکرون گفته بود، "خیلی طبیعی است" که اتحادیه اروپا به عنوان یک بلوک اقتصادی قدرتمند ارتش واحدی داشته باشد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا جام نیوز جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پیتر استانو» سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا، روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید داشته است.

وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آنها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی که امروز در ایران رخ داد و رسانه‌های خارجی آن را به رژیم صهیونیستی نسبت می‌دهند، محکوم نمی‌کند، گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

وی ادامه داد: به هر روی ما گزارش‌ها را دیده‌ایم و اوضاع میدانی را زیر نظر داریم. طی نوبت‌های مختلف هم به صراحت تصریح کرده‌ایم که از تمام طرف‌های درگیر انتظار داریم که از خود خویشتن‌داری نشان داده و اوضاع را تشدید نکنند.

استانو همچنین گفت: ما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شی مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان