Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به بیست و پنجم آبان ماه را اعلام کرد که طی آن قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و دو گروه کاهش یافت.

در هفته منتهی به بیست و پنجم آبان ماه نرخ لبنیات ۰.۵ درصد، تخم مرغ ۳.۹ درصد، برنج ۰.۲ درصد، حبوب ۰.۸ درصد، میوه‌های تازه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد، سبزی‌های تازه ۷.۳ درصد، گوشت مرغ ۵.۲ درصد، قند و شکر ۰.۳ درصد و چای ۰.۱ درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ گوشت قرمز ۱.۱ درصد و روغن نباتی ۰.۳ درصد کاهش یافت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه، پنیر پاستوریزه و کره پاستوریزه نسـبت به هفته قبل بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام بین ۰.۶ درصد تا ۱.۶ درصد افزایش یافت. قیمت تخم مرغ معادل ۳.۹ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۷۰ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۱ درصد کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب ۰.۱ درصد و ۱.۴ درصد افزایش یافت. در گروه حبوب بهای عدس معادل ۰.۳ درصد و لوبیا قرمز ۰.۹ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۲.۴ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو، هندوانه و موز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب قرمز معادل ۱.۸ درصد، پرتقال درجه یک ۹.۶ درصد، لیموشیرین ۴.۳ درصد، انار ۰.۹ درصد و کیوی ۳.۱ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۹.۵ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای سیب زمینی معادل ۰.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۲.۱ درصد تا ۱۳.۳ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۱.۴ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۱ درصد کاهش ولی قیمت گوشت مرغ ۵.۲ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۰.۳ درصد، شکر ۰.۴ درصد و چای خارجی ۰.۱ درصد افزایش ولی قیمت روغن نباتی جامد ۱.۲ درصد کاهش داشت. بهای روغن نباتی مایع ثابت بود.

تغییرات یکساله

متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به بیست و پنجم آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نرخ لبنیات ۵۷ درصد، تخم مرغ ۵۶.۶ درصد، برنج ۲۱.۶ درصد، حبوب ۱۴.۹ درصد، میوه‌های تازه ۶۸.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۳۹.۳ درصد، گوشت قرمز ۳۹ درصد، گوشت مرغ ۴۹ درصد، چای ۲۳.۸ درصد، روغن نباتی ۴۳.۸ درصد و قند و شکر ۴۱.۸ درصد افزایش یافته است.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Az9 برچسب ها: بانک مرکزی ، کشاورزی ، بازرگانی ، مواد خوراکی ، خرده فروشی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی کشاورزی بازرگانی مواد خوراکی خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عوارض خوردن خوراکی های کارخانه ای را پیش از این کامل برایتان شرح دادیم و دانستید که مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی، برایتان به شدت بهتر و به صرفه تر است. حالا چنانچه شما هم از آن دست افرادی هستید که زمان کافی برای حاضر کردن صبحانه، نهار یا شام سالم ندارید و خوراکی را با وعده غذایی اصلی جایگزین می کنید، لازم است در این مورد بیشتر فکر کنید.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در ایام نوروز

خوردن خوراکی به جای غذا، راحت ترین کار است، چراکه به آسانی می توانید آن را تهیه کنید و دهها مورد دیگر که به عنوان دلیل ترجیح دادن هله هوله به جای غذای اصلی، در ذهنتان نقش میبندد؛ اما با وجود این همه نکته مثبت، چه چیزی باعث می شود که بگویند نباید آنها را جایگزین وعده اصلی خود کنید؟ عوارض جانبی به شدت منفی! این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره چگونگی داشتن تغذیه سالم کسب کنید. با جایگزین کردن خوراکی یا نوشیدنی با غذا، ممکن است اتفاقی بیفتد که حتی به آن فکر هم نکرده بودید.

از دست دادن فیبر و دیگر ریز مغذی ها

بسیاری از خوراکی هایی که جایگزین وعده اصلی می کنید فاقد مقدار کافی فیبر هستند که بسیار برای سلامت روده، هاضمه و قلب مهم است. علاوه بر این، ممکن است فاقد سایر مواد مغذی مفید مانند آنتی اکسیدان ها باشد که از خوردن غذا های کامل دریافت می کنید.

باعث به وجود آمدن اضافه وزن

یکی دیگر از عوارض جانبی جایگزین کردن وعده های غذایی اصلی با خوراکی ها، افزایش وزن است. "از آنجا که بسیاری از خوراکی ها کالری بسیار کمی دارند، پس از خوردن یکی از آن ها هنوز احساس گرسنگی می کنید و در نهایت غذای پر کالری می خورید. همه آن ها کم تر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری دارند و به همین خاطر خوراکی های جایگزین غذا راه حل طولانی مدت و موثری برای کاهش وزن نیستند.

محروم کردن خود از مواد شیمیایی مفید گیاهی

غذا های گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که رنگ این گیاهان را تولید می کنند و همچنین مزایای زیادی برای سلامتی دارند. غذا های جایگزین وعده غذایی با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده اند تا به نیازهای تغذیه ای کمک کنند، اما مزایای مشابه خوردن انواع میوه ها و سبزیجات کامل را ندارند. البته در برخی از جایگزین های غذایی به علت توجه به این مسئله مواد افزودنی اضافه شده است.

هیچ آزمایش ایمنی یا فرآیند دقیقی که از طرف سازمان غذا و دارو این خوراکی ها را تایید کند، وجود ندارد. همچنین عوارض جانبی این خوراکی ها روی بسته بندی ذکر نشده است. در نتیجه، ممکن است نسبت به مواد نگهدارنده شیمیایی ( بنزوات سدیم )، حجم دهنده ها ( کاراگینان، یک ماده التهابی ) یا تثبیت کننده ها ( صمغ زانتان ) واکنش منفی نشان دهید.

کد خبر: 1225241 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی