Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:42:27 GMT

لایحه عوارض کسب و پیشه در شورای شهر قزوین تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۷۰۳

لایحه عوارض کسب و پیشه در شورای شهر قزوین تصویب شد

قزوین - ایرنا - اعضای پارلمان محلی قزوین در نشست علنی سه شنبه شب خود لایحه جدید عوارض کسب و پیشه از مشاغل تابع قانون نظام صنفی و دیگر مشاغلی که تابع قوانین خاص هستند را بررسی و تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص این لایحه گفت: این لایحه در سه جلسه متوالی در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در نهایت تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرج الله فصیحی رامندی افزود: در این لایحه تلاش شده اختلافات چندانی از نظر ضریب و مقدار با مصوبه قبلی نداشته باشد.
فصیحی رامندی ادامه داد: نظام صنفی قبلا در شهرداری بر اساس چهار رسته شغلی تعریف می شد اما در حال حاضر اتحادیه این موارد را به 47 گروه تقسیم کرده است که در لایحه جدید هم این گروه ها تفکیک شده اند.
وی همچنین گفت: در لایحه جدید عوارض کسب و پیشه بسیاری از رسته ها تغییری نکرده و یا حتی در برخی موارد کاهش هم یافته و تنها در چند رسته افزایش داده شده است که آن هم بیش از 10 درصد نیست.
فصیحی رامندی در ادامه گفت: پلاک هایی که برابر ضوابط و مقررات از پارکینگ استفاده می کنند از پرداخت عوارض معاف هستند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در جریان بررسی این لایحه گفت: پیشنهاد می شود در خصوص مشاغل ناملموس که میراث فرهنگی بوده و یا در حال از بین رفتن هستند حداکثر تخفیف داده شود که فصیحی رامندی پاسخ داد در راستای حمایت از صنایع دستی و گردشگری، صنایع دستی چون فرش بافی از پرداخت این عوارض معاف خواهند بود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست در مخالفت با افزایش عوارض رسته پوشاک و فرش و پارچه نسبت به برخی رسته ها گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که لباس فروشان را هم تحت تاثیر قرار داده، افزایش عوارض غیر منطقی است و پیشنهاد می شود همچون بسیاری از رسته های شغلی دیگر بدون تغییر باقی بمانند.
مهدی عبدالرزاقی افزود: پیشنهاد می شود فروشندگان در این لایحه در یک قسمت و خدمات دهندگان و دستمزد بگیراندر قسمتی دیگر قرار گیرند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: در دنیای توسعه یافته مبنای درآمد پایدار، عوارضی است که از اصناف گرفته می شود.
احد چگینی افزود: پیشنهاد می شود به منظور وحدت رویه این شرایط برای همه رسته ها در نظر گرفته شود و اگر برای رسته ای بدون تغییر است کاری شود که به سایر رسته های خدماتی هم تعمیم داده شود.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم عوارض دفاتر مهندسی، آموزشگاه ها و دفاتر نمایندگی بیمه ها را با ضریب سه و نیم کاهش یابد.
وی افزود: سیاست شورا در جهت نگاه به اقشار آسیب پذیر بر عدم افزایش قیمت ها و عوارض بوده است و در لایحه جدید تلاش شده فرمول محاسبات به صورت شفاف تری ارایه شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اسلامي شهر لايحه عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت

«ادامه رسیدگی به لایحه تجارت» از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان) در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس با اشاره به تجمعات حمایتی در نقاط مختلف کشور در پی انجام موفق عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: از ابراز احساسات مردم عزیزمان که با تجمعات مختلف از فرزندان خود که دست قدرت الهی و اراده شکست ناپذیر مردم را از آستین آنها مشاهده کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که اقدام بجا و مقتدرانه آنها باعث خوشحالی دل مردم عزیزمان و احساس غرور آنها و همچنین باعث تحقیر رژیم صهیونسیتی و پشتیبانان آنها شد، تبریک می‌گویم.

 تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی با انتشار یادداشت‌هایی حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند.

در جریان جلسه علنی امروز و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، نمایندگان با اصلاح مواد ۸۱۷ تا ۱۱۵۰ این لایحه موافقت کردند.

لازم به ذکر است که کلیات لایحه تجارت در فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۷ به‌تصویب مجلس رسید و در سال ۱۳۹۸ جزئیات آن به تصویب مجلس رسید.

در حاشیه جلسه علنی امروز، مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه آخرین جلسه مجلس یازدهم چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود و این روز اختتامیه مجلس یازدهم خواهد بود، افزود: شروع به کار مجلس دوازدهم دوشنبه هفتم خردادماه است که در همان روز مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم براساس پروتکل‌ها و مدارک مندرج در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

علی بابایی کارنامی هم در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری درباره افزایش تعطیلات آخر هفته در صورت تصویب در مجلس  شامل بانک‌ها نیز می‌شود؟ اظهار کرد: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

در پایان جلسه امروز، یکی از اعضای هیات رئیسه موارد اعلام وصولی از جمله طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را  قرائت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود