Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران و روسیه پیشرفت های خوبی در پروژه های مشترک داشته اند، گفت: نگاه دو طرف و شرایط مشابه فرصت متفاوتی را فراهم کرده است تا بتوانیم با انرژی قوی تر پروژه های مشترک را ادامه دهیم.

«محمد اسلامی» روز سه شنبه در خصوص اهداف سفر خود به روسیه به خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: طرفین سیاست ها و برنامه های خود را در قالب اهداف مشترکی که توسط سران دو کشور تعیین شده با اراده منسجم و واحد دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ما فردا اجلاس سه جانبه ایران، هند و روسیه و نشست سه جانبه روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان را خواهیم داشت که در سطح وزرا برگزار خواهد شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: مسائل مشترکی را با این سه کشور در دو راه گذر متفاوت داریم که در اجلاس فردا مورد گفت وگو قرار خواهد گرفت و ما در واقع برای شتاب گرفتن روند اجرای پروژه ها در هر دو مسیر تلاش می کنیم و امیدواریم با استفاده از این فرصت و این توافقات بتوانیم به پروژه های خود شتاب دهیم.
گفتنی است، راهگذر آسیایی اروپایی شمال - جنوب از هند و ایران و جمهوری آذربایجان به روسیه و سپس به شمال اروپا و اسکاندیناوی کشیده می شود.
در صورت اجرای راهگذر شمال - جنوب، ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان افزون بر بهره برداری های اقتصادی سه جانبه و همچنین منطقه ای در مبادلات، می توانند از مزیت های آن به عنوان پیوند دهنده دو قاره آسیا و اروپا بهره بگیرند.
با توجه به بازارهای گسترده و پرمصرف چند میلیارد نفری کشورهای مسیر راهگذر هلسینکی-بمبئی و نیازهای متفاوت، ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان امکان پیوند فعال تر با اقتصاد بین المللی را پیدا می کنند و می توانند با استفاده از این فرصت ها، زمینه کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را فراهم کرده و از دیگر توانمندی های استفاده نشده بهره ببرند.
به عقیده کارشناسان، افزون بر مسیر 7200 کیلومتری اصلی، شاخه های انشعابی این گذرگاه بین قاره ای به طول هزاران کیلومتر دهها کشور دورتر را در آسیا و اروپا به هم پیوند خواهد داد و یکی از اقتصادی ترین مسیرهای جاده ای بین المللی می شود.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیشتر با اشاره به اهمیت طرح راهگذر شمال-جنوب اعلام کرد که همکاری های چهارجانبه در این باره جریان دارد.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ايران وزير راه راهگذر شمال جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق موجی از شادی را به ارمغان آورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حامد زکی، مسئول عقیدتی و سیاسی انتظامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از  اقدام قهرمانانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: با عملیات وعده صادق پاسخ محکمی به جنایت اخیر علیه‌ کنسولگری جمهوری اسلامی ایران داده شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اقدام مدبرانه و حکیمانه فوق نشان داد نظام مقتدر جمهوری اسلامی حقوق ملت خود را با هیچ‌کس و هیچ چیز معامله نمی‌کند، ادامه داد: تا وقتی که نظام و ملت پشتیبان یکدیگر هستند هیچ‌کسی نمی‌تواند به کشور ما گزندی بزند چراکه از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار می‌شویم.

وی با بیان اینکه به طور قطع برکات این اقدام شجاعانه محدود به ساحت امنیتی و نظامی نیست، ادامه داد: این رویداد به طور قطع باعث افزایش قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد و قلب مقاومت فلسطین را شاد کرد.

مسئول عقیدتی و سیاسی انتظامی آذربایجان غربی ارتقای عزت دینی، تقویت اعتماد به نفس امت اسلام، ایجاد شادی و سرور در سراسر جهان اسلام همچنین خشنودی رهبر انقلاب را از جمله برکات این رویداد عظیم دانست و خاطرنشان کرد: این حرکت ظفرمندانه دل خانواده‌ شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را به معنای واقعی کلمه شاد کرد.

حجت‌الاسلام زکی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرف‌نظر از اینکه در چه پست، مقام و جایگاهی باشند به معنای واقعی کلمه حامی و همراه ملت هستند، ادامه داد: به پشتوانه یکدیگر هر تهدیدی ولو بزرگ و موذیانه را می‌توانیم دفع کنیم.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • عملیات وعده صادق موجی از شادی را به ارمغان آورد
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند