Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@12:52:34 GMT

حضور وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۷۸۸

ساعت 24- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در جلسه این کمیسیون برای پاسخگویی به سئوالات تعدادی از نمایندگان، گفت: نمایندگان سئوال‌کننده از وزیر دفاع، درباره چگونگی دسترسی به فیلم محرمانه مربوط به دُری اصفهانی، از پاسخ‌های ارائه‌شده امیر حاتمی قانع نشدند.

 علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آبان) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور وزیر دفاع برای پاسخ به سئوال تعدادی از نمایندگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سئوال اول را آقای کاتب نماینده گرمسار مطرح کرد مبنی‌بر این‌که جاده‌ای در منطقه خُجیر در اطراف تهران وجود دارد و چرا محدودیت‌هایی برای روستاییان و اهالی آن منطقه ایجاد شده است؟ پاسخ وزیر این بود که آن جاده در منطقه نظامی و دارای شرایط خاصی است؛ لذا در عین توجه به این شرایط و ملاحظات نهایت همکاری و کمک را به مردم خواهیم داشت تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

نجفی ادامه داد: علی‌رغم این توضیحات، آقای کاتب از پاسخ وزیر دفاع قانع نشد و در نهایت قرار شد کارگروه مشترکی برای بررسی بیشتر این مساله تشکیل شود.

نجفی گفت: سئوال بعدی مربوط به آقای رحیمی نماینده تهران و ۲۶ نماینده دیگر بود مبنی‌بر این‌که فیلمی که آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد در جریان طرح سئوال از آقای ظریف در صحن مجلس در خصوص موضوع آقای دُری اصفهانی منتشر کرده است، قبل از آن در کمیسیون امنیت ملی به نمایش گذاشته شده بود که در آن جلسه تاکید شد این فیلم محرمانه است؛ موضوعی که آن زمان از سوی اطلاعات سپاه بیان شد. سئوال این نمایندگان آن بود که چطور این فیلم علی‌رغم محرمانه بودن، منتشر شده و عوامل دسترسی به این فیلم چه کسانی بودند؟ آقای وزیر پاسخ‌ها را ارائه کرد، ولی در نهایت آقای رحیمی قانع نشد و قرار شد پیگیری‌های بعدی انجام شود.

وی با اشاره به سئوال خانم چنارانی نماینده طرقبه از وزیر دفاع، گفت: این سئوال ناظر به عملکرد شرکت‌های تابعه وزارت دفاع بود که بعد از پاسخ‌های وزیر دفاع، یک‌ماه به وزارت دفاع فرصت داده شد تا گزارش کامل‌تری را ارائه کند و بعد نماینده سئوال‌کننده نظرش را بگوید.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر دفاع احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور؛ رسانه‌های مکتوب شنیداری و دیداری مالزی بیانیه رسمی نخست وزیر این کشور در حمایت از پاسخ قاطع ایران به اسرائیل را منتشر کردند.
انور ابراهیم در این بیانیه پاسخ تهران را دفاع مشروع در مقابل حمله وحشیانه تل آویوو به بخش کنسولی ایران در سوریه اعلام کرد.
نخست وزیر مالزی همچنین با ابراز خوشحالی از پاسخ ایران خاطر نشان کرد این پاسخ قاطع می‌تواند اثربخش و بازدارنده باشد.
کارشناس مطالعات جنگ رسانه‌ای تلویزیون آسترو آوانی مالزی نیز تصریح کرد نباید نسبت به مطالب تحت تاثیر غرب در شبکه‌های اجتماعی که سعی دارند پاسخ تهران را حمله به اسرائیل تفسیر کنند؛ فریب خورد.
دکتر نور نورالدین با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا در جنگ‌های عراق، افغانستان و غزه همواره بر اساس ماده ۵۱ سازمان ملل ادعای دفاع از خود را مطرح کرده‌اند؛ افزود این بار جمهوری اسلامی ایران براساس همین اصل در مقابله با حمله آشکار روز اول آوریل تل آویو به بخش کنسولی سفارت خود در سوریه با هدف تامین امنیت کشورش، پاسخ داد که دفاع از خود محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر غرب می‌خواهند پاسخ ایران را به شکل یک حمله نظامی به خاک اسرائیل نشان دهند در صورتیکه دنیا شاهد است؛ ایران به حمله اسرائیل، پاسخی تلافی جویانه داده است.
رسانه‌های سنگاپور نیز با انتشار گفتگو‌هایی از کارشناسان سیاسی و اقتصادی، اثرات پاسخ ایران به حمله اخیر اسرائیل را بررسی کردند. احتمال افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، وقوع حملات سایبری و یا در نهایت انجام عملیات خرابکارانه در خاک ایران برای کاهش فشار افکار عمومی از سوی رژیم اسرائیل، مهمترین محور‌های مطرح شده در تحلیل‌ها و مقالات منتشر شده در رسانه‌های سنگاپور است.
کانال اخبار آسیا هم با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا، انگلیس، روسیه و نماینده چین در سازمان ملل اعلام کرد سران کشور‌های دنیا از اسرائیل خواستند درباره حمله به ایران، خویشتنداری کند و پاسخ ندهد تا موجب تشدید تنش در خاورمیانه نشود.
دیگر رسانه‌های جنوب شرق آسیا نیز پاسخ ایران به اسرائیل را موجب افزایش هزینه‌های حمل و نقل دریایی و قیمت طلا در جهان اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نور نورالدین - کارشناس حوزه مطالعات جنگ رسانه‌ای مالزی

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • اشتباه فاحش اسرائیل با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد
  • اشتباه فاحش رژیم اسرائیل با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد
  • فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران