Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه، که از عصر دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۷ در سوئیس حضور دارد، دیروز و امروز در دیدارهایی جداگانه با استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، و برخی از شخصیت های معارض سوری ملاقات و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار ها، پیرامون حل مشکلات فراروی تاسیس و شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و برنامه های دور جدید نشست بین المللی صلح سوریه که قرار است، روزهای پایانی هفته آتی در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود، رایزنی و تبادل نظر شد.

جابری انصاری هفته گذشته نیز در دیدار از دمشق با بشار اسد رئیس جمهور، ولید معلم وزیر خارجه و برخی دیگر از مقامات سیاسی و امنیتی سوریه در خصوص آخرین تحولات سوریه و مسائل مرتبط با کمیته قانون اساسی این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

کد خبر 4464268 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: استفان دیمیستورا ایران حسین جابری انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: ترکیه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه است

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا آماده دیدار و گفت‌وگو با دولت سوریه است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ترکیه دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان ترک» گفت: «ما هرگز مذاکره با دمشق را رد نکرده‌ایم. ما در گذشته جلساتی داشتیم و اکنون آماده دیدار هستیم، اما دولت دمشق هم باید در موضع خود تجدیدنظر کند.»

هاکان فیدان افزود، آنکارا همچنین خواهان ادامه فعالیت «فرمت آستانه» در مورد سوریه است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ داخلی است و نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با چندین گروه‌ شورشی مسلح می‌جنگند. از سال ۲۰۱۶، نیروهای مسلح ترکیه هم عملیات هوایی و زمینی را در سوریه علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام می‌دهند. دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه در مرز سوریه را غیرقانونی خوانده و از آنکارا خواسته است نیروهای خود را خارج کند.

در سال ۲۰۱۷ روسیه، ترکیه و ایران یک گروه میانجی برای حل و فصل درگیری سوریه در آستانه قزاقستان راه‌اندازی کردند. در ژانویه ۲۰۱۸، شهر سوچی روسیه میزبان کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه بود که اولین تلاش از زمان آغاز درگیری برای گردآوری مجموعه‌ای فراگیر از نیروهای سیاسی سوریه بود. نتیجه اصلی این کنگره، تصمیم به ایجاد کمیته قانون اساسی بود که در ژنو فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن تهیه اصلاح قانون اساسی در سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک، در دسامبر ۲۰۲۲ وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مذاکراتی سه‌جانبه در مسکو برگزار کردند تا راه‌های حل و فصل بحران سوریه را بررسی کنند. این مذاکرات اولین دیدار رسمی میان روسای دفاع ترکیه و سوریه در ۱۱ سال گذشته بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیدان: ترکیه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه است
  • سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود رایزنی کرد
  • نتایج زنده دیدارهای هفته ۲۱ لیگ برتر فوتبال/ پرسپولیس و سپاهان در مسیر پیروزی
  • نتایج زنده دیدارهای هفته ۲۱ لیگ برتر فوتبال/ سپاهان، گل‌گهر را غافلگیر کرد
  • عکس/ دیدار وزیر دفاع سوریه با دبیر شورای امنیت ملی
  • تصاویر| دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه
  • محمد حسن اختری به عنوان رئیس انجمن دوستی ایران و سوریه انتخاب شد
  • اعضای ششمین دوره هیات مدیره انجمن دوستی ایران و سوریه انتخاب شدند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه
  • گزارش تصویری | دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه