Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه درباره برنامه های دور جدید نشست بین المللی صلح با استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت وگو کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از وزارت امورخارجه، جابری انصاری که از روز دوشنبه 27 آبان ماه در سوئیس حضور دارد، روز گذشته و امروز در دیدارهایی جداگانه با دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و برخی از شخصیت های معارض سوری ملاقات و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدارها، پیرامون حل مشکلات فراروی تاسیس و شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و برنامه های دور جدید نشست بین المللی صلح سوریه که قرار است روزهای پایانی هفته آتی در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود، رایزنی و تبادل نظر شد.
جابری انصاری هفته گذشته نیز در دیدار از دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری، ولید معلم وزیر خارجه و برخی دیگر از مقام های سیاسی و امنیتی سوریه درخصوص آخرین تحولات سوریه و مسائل مرتبط با کمیته قانون اساسی این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.
شبد**1953**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حسين جابري انصاري استفان ديميستورا نشست صلح سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند