Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@15:00:58 GMT

توزیع 190 کارتن کتاب در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۶۹۸۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید سعادتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب تعداد زیادی کتاب با ارزش 50 میلیارد ریال در سراسر کشور توزیع شده که 190 کارتن از این کتاب‌ها با عناوین مختلف در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه کاروان کتاب به سیستان و بلوچستان رسیده، افزود: 1400 عنوان کتاب در رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی، شعر، رمان و کتاب‌های آموزشی در سراسر کشور توزیع شده که سیستان و بلوچستان را هم شامل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادتی با بیان اینکه 14 هزار کتابدار به صورت داوطلبانه در مساجد کشور فعال هستند، عنوان کرد: در هفته جاری کتاب‌خوان‌های فعال مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی، برای 200 نفر کارت عضویت الکترونیکی صادر شده و تعداد این افراد سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

سعادتی عنوان کرد: 580 کتابخانه در مساجد سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده که 5 درصد از کتابخانه‌های مساجد کشور را شامل می‌شود. بنا شده شنبه‌های با کتاب را در مساجد کشور فعال کنیم و کتاب‌ها به صورت وقف و امانی در اختیار مطالعه‌کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و ضرورت ویژه به نیاز کتابخوانی در استان گفت: جهت‌گیری بعضی دستگاه‌ها به سمت راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرهاست اما چهل درصد از ظرفیت کاروان‌های کتابی که فعال شده‌اند به روستاها اختصاص یافته که روستاهای سیستان و بلوچستان را هم در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان وضعیت مناسبی در حوزه کتابخانه ندارند، افزود: دولت توانش محدود است و با این حال هر سال 1000 کتابخانه به مساجد اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از ویژه برنامه‌های هفته وحدت برگزاری سیزدهمین جشنواره مدهامتان در رشته‌های مختلف قرآنی انجام شده و برای اولین بار رشته نقاشی را هم اضافه کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در آب‌گرفتگی جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان اظهار کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آب‌گرفتگی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل ۵ هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آب‌گرفتگی تصریح کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

کد خبر 745889

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی