Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، احسان قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری بررسی علل عدم مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی که عصر امروز در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: بنده از پیام رسان سروش، بله، واتس آپ و اینستاگرام و توییتر استفاده می کنم و از مانی که تلگرام فیلتر شد به این پیام رسان برنگشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متن اولیه طرحی با عنوان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در مجلس در حال‌ نگارش است که برای بهبود این طرح نیازمند اعلام نظر کارشناسان پیام‌رسان‌های داخلی هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی از حمایت ۱۰۰ درصدی از پیام‌رسان‌های داخلی انتقاد کرده و تأکید کرد: پیام‌رسان‌های داخلی باید به فعالیت خود به دیده یک کسب‌وکار تجاری نگاه کرده و برای درآمدزایی، برنامه‌ریزی کنند؛ در مورد سایر پیام‌رسان‌های خارجی یا سرویس‌های خدماتی فعال در فضای مجازی، شاهد این هستیم که بدون دریافت حمایت دولتی، به‌ راحتی در فضای اقتصادی ایران فعالیت می‌کنند.

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد عمومی را که مهم‌ترین سرمایه یک شرکت است از دست‌ داده‌اند و باید برای جلب اعتماد عمومی از ابزارهای بازاریابی و فنی استفاده کنند.

با اشاره به اینکه در ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی کمبود قانون داریم، گفت: در عرصه فضای مجازی تنها چهار قانون اختصاصی داریم و در صورت‌ نیاز به سایر قوانین فرهنگی یا تجاری استناد می‌شود.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون مرتبط با خود را در مجلس شورای اسلامی ندارد و تنها یک کمیته زیر نظر کمیسیون فرهنگی شکل گرفته است؛ اما با تشکیل فراکسیون فضای مجازی، ۷۱ نماینده، قوانین موردنیاز فضای مجازی را تهیه خواهند کرد.

این نماینده مجلس در ادامه با گلایه از نگاه سیاسی به مسائل فنی اعلام کرد: باید به فضای مجازی نگاه فنی داشته باشیم و در صورت حاکم شدن نگاه سیاسی صرف، آسیب کلانی به کشور وارد خواهد شد.

وی افزود: ما باید بحث فضای مجازی را جدی بگیریم و کاملا حرفه ای به آن بپردازیم. آموزش و پرورش پاشنه آشیل توسعه کشور است که در این زمینه می تواند کمک کند.

قاضی زاده هاشمی افزود: به لحاظ قانونی در زیرساخت نسبت به تحولات جدید و به لحاظ دانش و روش عقب هستیم و نیازمند توجه جدی به این مقوله هستیم تا رویکرد علم وفناوری را به این سمت و سو سوق داده و از نگاه سیاسی بپرهیزیم.

رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون وزیر ارتباطات که در جلسه حاضر بود، گفت: وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت یکسانی انجام دهد و این موضوع که از بین ۶ پیام‌رسان داخلی، تنها به دو پیام‌رسان نگاه ویژه کنند پرهیز شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا پایان مجلس دهم امیدواریم نگارش طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به‌ پایان برسد.

انتهای پیام/

169 / 279 پیام رسان فضای مجازی سروش گپ ایتا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیام رسان فضای مجازی سروش گپ ایتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی