Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم:آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم سالگرد آیت‌الله بهاءالدینی که امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: آیت‌الله بهاءالدینی عالم عارف، فقیه، اسوه اخلاق و مظهر زهد و حقیقت ایمان بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال در خلقت از صفت حسن خود بهره برده و نظام احسنی ایجاد کرده است افزود: آفریده‌های خدا جلوه‌های حکمت و قدرت و رحمت خدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انسان در زندگی خود با گرفتاری‌ها و خطراتی مانند نفس اماره و شهوت‌های حیوانی روبه‌رو می‌شود و خطر این نفس اماره حتی از حیله‌های شیطان نیز قوی‌تر است.

صدیقی با تأکید بر اینکه گرفتار نفس اماره شدن زمینه‌ساز سقوط انسان است ابراز کرد: حتی اولیای الهی مانند حضرت یوسف (ع) نیز خود را از نفس اماره در امان نمی‌دیدند و از آن بر حذر بودند.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که گرفتار نفس اماره هستند وقتی هوس قدرت، شهوت و جاذبه‌های دنیوی به آن‌ها روی می‌آورند دیگر آینده‌نگری را فراموش کرده و مرگ و ابدیت را از یاد می‌برند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان نفس اماره یک اهرم فشار قوی است کرد: خداوند متعال برای مقابله با این نفس فطرت انسان را علاقه‌مند به دین کرده و در وجود انسان جاذبه‌ای به‌سوی خود ایجاد کرده است.

صدیقی بیان کرد: از دیگر راه‌های مقابله با نفس اماره الهامات الهی و عقل است، عقل چراغی است که انسان را از تاریکی جهالت نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکا خداوند در قرآن کریم بر این مسئله تأکید می‌کند که عالمان و مؤمنان با جاهلان و فاسقان مساوی و هم‌رتبه نیستند افزود: کسانی که عالم و مؤمن و هدایت شده هستند قابل‌مقایسه با افراد جاهل و فاسق و سازشگر نیستند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امروزه برخی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان حوزه‌ها و مردم بوده و مسئله روحانیت حکومتی و غیرحکومتی را مطرح می‌کنند، اما این مسئله بر همه واضح و مبرهن است که تمام علما و مراجع همواره همراه و یاور انقلاب اسلامی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

صدیقی با بیان اینکه عقل و نفس لوامه هدایت‌کنندگان درونی هستند که خداوند متعال در وجود انسان‌ها قرار داده است، اظهار داشت: پیامبران و اولیای الهی هدایت‌گران بیرونی هستند که مردم را از ظلمات جهالت‌ها نجات می‌دهند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: پیامبران و همه اولیای الهی نیز همگی بر سر سفره کرامت اهل‌بیت (ع) نشسته و با نور هدایت آن‌ها تعالی‌یافته‌اند و نور هدایت ایشان است که سفره نورانی علم و رهایی از جهالت را برای مردم گسترده است.

وی تصریح کرد: در زمان غیبت نیز علمای امت راهنما و مرشد مردم برای عمل به اسلام هستند و مسیر تبعیت از رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) را برای مردم تبیین می‌کنند.

صدیقی ابراز کرد: آیت‌الله بهاءالدینی از علمای هدایت یافته‌ای بود که مسیر هدایت را برای مردم هموار می‌کرد و درگذشت ایشان ضایعه بسیار بزرگی بود.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروزه برخی ظاهر اسلام را قبول دارند، اما هیچ غیرتی بر روی دین الهی نداشته و قبله خود را ظالمان، مستکبران و کاخ سفید قرار داده‌اند و برای کسانی که جان خود را در راه دفاع از اسلام فدا می‌کنند ارزش قائل نیستند.

صدیقی به تشریح مقامات معنوی آیت‌الله بهاءالدینی پرداخت و بیان کرد: آیت‌الله بهاءالدینی عالم، عارف و زاهدی والامقام و عالم به باطن انسان‌ها و اهل یقین بود، این عالم بزرگوار در بالاترین مقام تواضع قرار داشت و از کبر و غرور به‌شدت خودداری می‌کرد.

وی افزود: ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی میان علما و بزرگان حوزه و حوزویان امر ناشایستی است که سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و باید از شکاف و اختلاف در حوزه جلوگیری شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران اختلاف افکنی علما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  آیت الله سید محمد شاهچراغی با اشاره به سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور و هیات همراه به استان سمنان از مردم دعئوت کرد در آیین‌های اسقبال از آیت الله رئیسی شرکت کنند.
مراسم استقبال از رئیس جمهور ساعت ۹ صبح فردا در مسیر میدان امام به سمت مسجد امام سمنان و دیدار مردمی در شهرستان شاهرود ساعت ۱۶ در استادیوم تختی برنامه ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • نتایج تلخ حکومت ۵۰۰ ساله بنی عباس
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه