Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:03:22 GMT

مشکلات جامعه کارگری باید به درستی شنیده شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۲۷۴

مشکلات جامعه کارگری باید به درستی شنیده شود

ساوه - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات جامعه کارگری به عنوان محوری اصلی تولید باید به درستی شنیده شود و راهکارهای عملیاتی در حوزه حل معضلات این قشر انجام گیرد.

به گزارش ایرنا،‌ «محمد رضا منصوری» شامگاه سه شنبه در همایش کارگری در تالار خانه کارگر شهرستان ساوه ، اظهار داشت: قشر کارگران از زحمتکش ترین و متعهدترین بخش های جامعه هستند و باید معیشت آنان به درستی دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اتفاقات و مشکلاتی دامن گیر جامعه کارگری کشور شده که همه مسئولان باید برای حل آن ها بسیج شوند و نباید نیروی کارگری ایران در زمره نیروی انسانی ارزان باشد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار کرد: کاستن از حجم نقدینگی در جامعه و سوق دادن سرمایه ها به طرف تولید و اشتغال از راهکارهای بهبود شرایط معیشتی و درآمد کارگران است.
منصوری گفت: تکیه بر رونق صادرات و کیفیت تولید 2 بال مهم در عبور از شرایط سخت کنونی است که همه مسئولان باید راه چاره موثر برای آن به کار گیرند.
وی افزود: امور تولید باید به دست متخصصان متعهد و خلاق سپرده شود به ویژه در حوزه صنایعی چون خودروسازی نیاز است با زیرکی و تدبیر به پیش رفت و صادرات و تولید را رونق بخشید.
منصوری تربیت نیروی کار متخصص و عملیاتی در کشور را نتیجه یک نظام آموزش پرورش پویا دانست و افزود: تربیت نیروی کار باید مهارت محور باید و خلاقیت و ایده در روند تولید تا صادرات در اولویت قرار گیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان کشور پس از سال ها درس خواندن و اخذ مدرک تحصیلی،‌ اکنون بیکار هستند و مهارت خاصی ندارند و این برای حوزه اقتصادی ناخوشایند و زیان بار است.
فرماندار ساوه و معاون استاندار مرکزی نیز در این همایش گفت:‌ کارگران از اقشار شریف و زحمتکش جامعه هستند و در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و عرصه های انقلاب و کشور همواره حضوری فعال و با نشاط داشته اند.
«محمد بهاروند» افزود: انقلاب اسلامی مرهون زحمات و فداکاری جامعه کارگری است و این قشر صاحب اصلی انقلاب هستند.
وی ادامه داد: دستاوردهای اقتصادی و استقلال کشور مرهون زحمات و ایثارگری‌های کارگرانی است که ایران را از کشوری وابسته به درجه بالایی از استقلال در همه زمینه ها رساندند.
فرماندار ساوه اظهار داشت: اگر امروز جلوی ورود کالاهای قاچاق و خارجی به درون کشور گرفته می شود، بر اثر کیفیت کاری کارگران و عملکرد موثر و زحمات شبانه روزی آنان است.
بهاروند تاکید کرد: این حق طبیعی کارگران بومی است که در خدمت توسعه کشور باشند.
وی با بیان اینکه کارگران خارجی فقط در چهار رشته می‌تواند فعالیت کنند، افزود: از وزارتخانه های کشور و کار درخواست داریم که به دلیل وجود نیروی کار فعال و بومی اجازه کار به افراد خارجی داده نشود و در شهرستان ساوه نیز اولویت اشتغال با کارگران بومی باشد.
معاون استاندار مرکزی گفت: دولت و مجلس برای رفع مشکلات کارگران دغدغه دارند و تلاش هایی در جریان است که بخشی از نارسایی ‌هایی که در اثر شرایط اقتصادی ایجاد شده را جبران کنند.
به گفته فرماندار ساوه، دولت و مجلس کوشش می کنند که با اجرای برنامه تحول سلامت، بخشی از مشکلات بیمه ای جامعه کارگری فعال در حوزه مشاغل ساختمانی را برطرف کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با عبور کشور از تحریم های ظالمانه، ضمن حل مشکلات واحدهای تولیدی، طیف جدیدی از صنایع نیز ایجاد شود و مشکلات کارگران نیز تا حد امکان کاهش پیدا کند.
شهرستان 285 هزار نفری ساوه با بهره مندی از چهار شهر و ناحیه صنعتی و فعالیت افزون بر 550 کارخانه و صنعت نیمی از ظرفیت اشتغال استان مرکزی را دارا می باشد.
9921/6539/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نيروي كار ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند