Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:25:54 GMT

جشن وحدت در مسجد اهل سنت بجنورد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۵۷۸

جشن وحدت در مسجد اهل سنت بجنورد برگزار شد

بجنورد- ایرنا- در آستانه زادروز فرخنده نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، جشن وحدت، سه شنبه شب با حضور شماری از علمای شیعه و اهل سنت خراسان شمالی در مسجد ابوحنیفه بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشن که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و نیز شماری از روحانیان و مسئولان این استان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این مراسم در سخنانی گفت: یکی از اهداف دشمن، ایجاد تفرقه بین ملل مسلمان است و متاسفانه بعضا در این مسیر به اهداف خود رسیده است.
حجت الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: ایجاد تفرقه، یکی از نقشه های دشمن است و رمز عبور از این مشکلات پیروی از ولایت و حرکت حول محور ولایت است.
وی افزود: برخی افراد، شعار وحدت سر می‌دهند اما در عمل، بر طبل اختلاف می کوبند و اینان همان کسانی هستند که ولایت را قبول ندارند.
حجت الاسلام جعفری گفت: وجود وحدت میان شیعه و اهل تسنن در ایران، سبب ناامیدی دشمن از رخنه کردن در صفوف آنان شده است.
وی با اشاره به شمار بالای شهیدان روحانی اهل تسنن افزود: این خود گواهی بر آن است که برادران اهل سنت نیز گوش به فرمان حضرت امام (ره) بوده و ولایت را محور وحدت و اسلام می‌دانستند.
وی با تاکید بر اینکه شیطان همواره تلاش داشته تا انسان را منحرف کرده و میان انسان ها اختلاف ایجاد کند، گفت: شیاطین امروز، آمریکا و اسرائیل هستند و یکی از بزرگترین نقشه های دشمن از اول انقلاب، ایجاد اختلاف مذهبی بوده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: در این میان، هرجا جامعه اسلامی مماشات داشته، متحمل شکست شده و امام(ره) در این باره متذکر شده و رهبری نیز بارها فرموده اند که باید مواظب شرارت‌ ها و اختلاف افکنی ها باشیم.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هفته وحدت جشن وحدت خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

معاون فرهنگی و هنری سپاه خراسان‌ شمالی گفت: پیرامون بیانات رهبر انقلاب نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، باقر حمیدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از منتخبین و فعالین فرهنگی بسیج خراسان‌شمالی اظهار کرد: پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

وی افزود: رزمایش «انوار هدایت» اولین رویدادی بود که برگزار شد؛ ۱۱ هزار اثر در این رویداد به مرکز ارسال شد و خراسان‌شمالی رتبه نخست این رزمایش را کسب کرد.

معاون فرهنگی هنری سپاه خراسان شمالی ادامه داد: رویداد فتح قله‌ها در استان با ارسال هفت هزار اثر برگزار شد که از ۱۱۷ اثر برگزیده تقدیر شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویداد «امید ملت» از دیگر برنامه‌های سپاه در زمینه روایتگری بود که ۱۸ هزار اثر از خراسان شمالی ارسال شد و استان رتبه دوم را در این رویداد کسب کرد.

وی گفت: رویداد «شهید قدس» با ۶۰ هزار اثر و کسب رتبه نخست کشوری، همچنین رویداد «ایران قوی» با ثبت ۲۱۴ اثر و کسب رتبه نخست کشوری از دیگر رویدادهای برگزار شده در سال ۱۴۰۲ بود.

کد خبر 747239

دیگر خبرها

  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا