Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه سه شنبه در جلسه آموزش همگانی حقوق که در شهرستان آبیک برگزار شد افزود: ایمان و اخلاق در کنار قوانین و مقررات 2 بال رشد و تعالی جامعه هستند که اگر در کنار هم مورد توجه قرار گیرند رشد و ارتقای جامعه را به دنبال خواهند داشت.
قدرتی اضافه کرد: امروزه یکی از دلایل تشکیل 260 هزار پرونده و چهار هزار زندانی در استان ناآگاهی مردم از قوانین است که اگر آموزش حقوق و قوانین به مردم در دستور کار قرار گیرد قطعا نقش موثری در کاهش این پرونده ها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: ا گر در کنار آموزش حقوق برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی تلاش شود می توانیم بخشی از ناهنجاری ها و جرایم را در جامعه کاهش دهیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: آشنایی مردم با حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی و اسلامی موجب می شود آرامش به جامعه بازگشته و اعتماد و اطمینان در روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان جامعه تقویت شود.
قدرتی اضافه کرد: امروزه در کشورهای به ظاهر امن از جمله آمریکا به دلیل دوری از اخلاق و معنویت اگر یک ساعت برق قطع شود تمام مغازه ها غارت می شود و بسیاری از بانوان مورد حمله قرار می گیرند ولی در جوامع اخلاق مدار چنین پدیده های مشاهده نمی شود.
این مسئول قضایی یادآور شد: ما با هدف آشناسازی مردم با حقوق و قوانین هر هفته در یک شهر استان حضور یافته و کلیاتی حقوقی را مطرح می کنیم ولی خود مردم باید آستین ها را بالا زده و برای آشنایی با حقوق و مقررات در زمینه های ازدواج، طلاق، مهریه و... تلاش نمایند.
وی گفت: همه مکلف هستیم دست به دست هم داده و برای افزایش آگاهی های حقوقی مردم تلاش کرده و گام های بلندی را برای کاهش میزان پرونده های قضایی و مراجعات به دستگاه قضا برداریم.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اجتماعی و فرهنگی جامعه رشد و تعالی طلاق ناهنجاری 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه جامعه بین‌المللی به فقر شدید پایان می‌دهد؟

ایسنا/خراسان رضوی صندوق انتقال نقدی جهانی می‌تواند به فقر شدید پایان دهد.

به نقل از ویفروم، شرایط برای استقرار پرداخت‌های یکجا به فقیرترین مردم جهان مهیا شده است. جامعه بین‌المللی برای دهه‌ها با چالش پایان‌ دادن به فقر شدید مقابله کرده که هدف اصلی توسعه پایدار برای سال ۲۰۳۰ است.

علیرغم برخی پیشرفت‌ها، ما هنوز از مسیر دور مانده‌ایم و تخمین زده می‌شود که ۷۰۰ میلیون نفر هنوز با کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. با این حال، برخلاف دهه‌های گذشته، اکنون راه‌حلی داریم که می‌توان آن را به سرعت گسترش داد تا پایان فقر شدید را تسریع بخشد که انتقال مستقیم نقدی به فقیرترین خانوارهاست.

این مفهوم جدید نیست زیرا کمک‌های نقدی به ویژه در مواجهه با شرایط اضطراری موثر بوده است. در طول همه‌گیری کووید-۱۹، از هر ۶ نفر در جهان، یک نفر کمک نقدی دریافت کرده است.

نقل‌وانتقالات مستقیم ابزار قدرتمندی برای کمک به افراد برای به دست‌ گرفتن کنترل زندگی خود و سرمایه‌گذاری در رفاه خانواده است. به همین دلیل است که کشورهای با درآمد بالا و متوسط به‌طور فزاینده‌ای کمک‌های نقدی را به‌عنوان بخش مرکزی شبکه‌های امنیت اجتماعی خود در نظر می‌گیرند با این وجود، تخمین زده می‌شود که کمتر از ۵درصد از ۲۰۰ میلیارد دلاری که سالانه صرف توسعه بین‌المللی می‌شود، به نقل‌وانتقالات نقدی اختصاص می‌یابد.

تأثیر مثبت نقل‌وانتقالات نقدی کاملاً مستند و غیرقابل انکار است. نتیجه حاصل از بیش از ۳۰۰ کارآزمایی تصادفی کنترلی این است که نقل‌وانتقالات می‌تواند درآمد را بیش از ۲ برابر افزایش دهد. افزایش ثبت‌نام در مدارس و کارآفرینی، کاهش وعده‌های غذایی، بیماری و افسردگی و خشونت خانگی را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات اخیر در کنیا نشان داد که انتقال نقدی ۵۰۰ دلاری به‌ویژه در توانمندسازی خانواده‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری‌های درآمدزا مؤثر است.

در حال حاضر، فناوری برای دسترسی به فقیرترین مردم جهان به‌طور انبوه با انتقال مستقیم داریم. فناوری‌های دیجیتال جدید هزینه‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش داده و ظرفیت ما را برای تحویل ایمن پول به فقیرترین نقاط جهان افزایش داده است.

منابع

https://www.businesstimes.com

https://www.project-syndicate.org

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل ۲۴ پرونده علیه مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند
  • میزان افزایش حقوق کارگران تا پایان امروز مشخص می‌شود
  • شورای فرهنگ عمومی به دنبال حفظ وحدت و همدلی در جامعه است
  • تامین امنیت مسافران نوروزی در خوزستان
  • چگونه جامعه بین‌المللی به فقر شدید پایان می‌دهد؟
  • نوروزی: افزایش حقوق کمتر از ۴۰ درصد برای کارگران قابل قبول نیست
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف و نهی از منکر
  • حداقل مستمری متناسب با حداقل حقوق و دستمزد قانون کار باشد
  • بیانیه یک سازمان مردم نهاد به یاد دختر کاپشن صورتی