Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@02:11:20 GMT

این شربت درد‌های قاعدگی را کم میکند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۶۱۷

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در افزایش شیر مادران و کاهش علائم یائسگی مفید دانست. ناطقان: شربت رازیانه (رازیانه + شوید + زنیان + عسل)، حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، فولات، آهن، کلسیم، مس، روی(زینک)، سلنیوم، فیبر، منگنز، فلاونوئیدها، فیتواستروژن، قند(گلوکز، فرکتوز، ساکاروز)، آنتیول، ویتامین A، گروه ویتامین B و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




برای بررسی خواص شربت رازیانه و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص شربت رازیانه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص شربت رازیانه اظهار کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در تنظیم هورمون‌های زنانه و افزایش شیر مادران دارد، همچنین موجب کاهش دردهای قاعدگی و رفع درد سندروم پیش از قاعدگی شده و به علت وجود فیتواستروژن موجب کاهش علائم یائسگی می‌شود.


وی درباره خواص دیگر شربت رازیانه بیان کرد: این شربت به کاهش وزن و لاغری شکم و پهلوها کمک می‌کند، همچنین موجب تقویت بینایی شده و از تباهی لکه زرد(ماکولا) پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: این شربت از پوکی استخوان جلوگیری کرده و موجب تقویت و استحکام استخوان‌ها می‌شود. این  شربت برای خانم‌هایی که کیست تخمدان دارند می‌تواند موثر باشد و به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

عظمای گفت: شربت رازیانه به علت داشتن مقادیر زیاد ویتامین C موجب جذب آهن و رفع کم خونی شده، تاثیری خوب بر پوست و مو دارد و موجب رفع چین و چروک، جوانسازی پوست، رفع موهای زائد خانم‌ها می‌شود.


وی ادامه داد: این شربت خاصیت آرام‌بخشی دارد و موجب رفع اضطراب، استرس و افسردگی می‌شود، همچنین موجب رفع ناراحتی‌های گوارشی و ناراحتی‌های تنفسی مثل سرماخوردگی، سرفه و تنگی نفس می‌شود. این شربت موجب عملکرد بهتر روده‌ها و رفع یبوست شده و برای نوزادانی که نفخ و دل‌درد دارند مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت رازیانه موجب تقویت قلب و عروق، رفع اسپاسم بدن، درد مفاصل و روماتیسم، کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود.


وی درباره موارد منع مصرف این شربت اظهار کرد: مصرف شربت رازیانه برای زنان باردار ممنوع است همچنین آقایان نباید در مصرف این شربت زیاده‌روی کنند.
مواد لازم برای تهیه 2 لیتر شربت رازیانه

عرق رازیانه 1 لیتر

عرق شوید نیم لیتر

عرق زنیان نیم لیتر

بذر رازیانه 100 گرم

عسل نیم کیلو
طرز تهیه شربت رازیانه

عرقیجات را باهم ترکیب کنید.

رازیانه را نیم کوب کرده و داخل عرقیجات بریزید. 6 تا 7 ساعت بماند.

سپس به مدت 10 دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.

حرارت که متعادل شد(50 درجه سانتی‌گراد) صاف کنید و عسل را اضافه کنید.

هم بزنید تا قوام بیاید سپس داخل یک شیشه بریزید.

برای تهیه یک لیوان از این شربت، 4 تا 5 قاشق غذاخوری از این شربت را داخل لیوان بریزید و بقیه را آب جوش ولرم بریزید و میل کنید. مقدار مصرف این شربت می‌تواند روزانه 4 لیوان، صبح، ظهر، عصر و شب باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طب سنتی ، شربت رازیانه ، کاهش وزن ، عرقیجات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طب سنتی کاهش وزن عرقیجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های رژیم غذایی برای افراد گرم‌مزاج در ماه رمضان

روزه‌دارانی که گرم‌مزاج هستند، بهتر است روزه خود را با آب‌جوش و سکنجبین یا آبجوش و آبلیمو شکر بازکنند و از خرما کمتر استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، برخی افراد ترجیح می‌دهند خوراکی‌های مصرفی را برمبنای مزاجی که دارند، انتخاب کنند. انتخاب خوراکی مبتنی بر مزاج برمبنای تجربه به دست آمده است. انتخاب خوراکی برمبنای مزاج سبب می‌شود افراد حال بهتری داشته باشند و کمتر بیمار شوند.

افراد «گرم مزاج» مانند سایر افراد می‌توانند مانند دیگران از یک الگوی غذایی منطبق بر ویژگی‌های بدن خود استفاده کنند. روزه‌دارانی که گرم‌مزاج هستند، بهتر است روزه خود را با آب‌جوش و سکنجبین یا آبجوش و آبلیمو شکر بازکنند و از خرما کمتر استفاده کنند.

خوردن سوپ در هنگام افطار به افراد گرم‌مزاج توصیه می‌شود؛ سوپ می‌تواند شامل جو، کمی گندم، هویج، گشنیز، چند عدد عناب، آب‌نارنج، آلو و غوره باشد و در صورت ضعف می‌توان از گوشت مرغ یا گوسفند بدون چربی استفاده کرد. همچنین کوکوی کاهو، کوکوی هویج و کوکوی کدو می‌توانند غذای مناسبی برای وعده افطاری باشند.

افراد گرم‌مزاج می‌توانند از خوراکی‌های سیب شیرین، مرکبات شیرین، کیوی، خیار، هندوانه، سالاد کاهو، لبنیات، شربت سکنجبین، شربت آب‌نارنج، شربت آبلیمو، شربت زرشک، شربت ریواس، شربت تخم‌ریحان و بادام  به عنوان میان‌وعده استفاده کنند.

بنابر اعلام دفتر طب ایرنی و مکمل وزارت بهداشت، افراد گرم‌مزاج در وعده سحر می‌توانند انواع پلومخلوط مانند هویج‌پلو، انواع لوبیاپلو، ماش‌پلو میل کنند. همچنین خورشت‌های کم‌ادویه مانند قیمه، قورمه‌سبزی، مرغ، کدو استفاده کنند و از آب‌نارنج، رب‌انار و رب‌به به عنوان چاشنی غذا استفاده کنند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • توصیه‌های رژیم غذایی برای افراد گرم‌مزاج در ماه رمضان
  • مصرف مکمل فیبر موجب بهبود عملکرد مغز در سالمندان می شود
  • چرا زنان در دوران قاعدگی احساس سرما می‌کنند؟
  • توصیه‌های طب سنتی در ماه رمضان
  • توصیه های تغذیه ای طب ایرانی برای روزه داری در ماه مبارک رمضان
  • ۱۵ دستورالعمل ساده طب سنتی برای درمان "کبد چرب"
  • ایرانی‌ها رکورددار مصرف برق
  • ایرانی‌ها رکوردار مصرف برق
  • منع مصرف داروی داخلی توسط پزشکان موجب سرگردانی بیمار می شود