Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ايران و روسيه پيشرفت هاي خوبي در پروژه هاي مشترک داشته اند، گفت: نگاه دو طرف و شرايط مشابه فرصت متفاوتي را فراهم کرده است تا بتوانيم با انرژي قوي تر پروژه هاي مشترک را ادامه دهيم.

«محمد اسلامي» روز سه شنبه در خصوص اهداف سفر خود به روسيه به خبرنگار ايرنا در مسکو گفت: طرفين سياست ها و برنامه هاي خود را در قالب اهداف مشترکي که توسط سران دو کشور تعيين شده با اراده منسجم و واحد دنبال مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: ما فردا اجلاس سه جانبه ايران، هند و روسيه و نشست سه جانبه روسيه، ايران و جمهوري آذربايجان را خواهيم داشت که در سطح وزرا برگزار خواهد شد.
اسلامي خاطرنشان کرد: مسائل مشترکي را با اين سه کشور در دو راه گذر متفاوت داريم که در اجلاس فردا مورد گفت وگو قرار خواهد گرفت و ما در واقع براي شتاب گرفتن روند اجراي پروژه ها در هر دو مسير تلاش مي کنيم و اميدواريم با استفاده از اين فرصت و اين توافقات بتوانيم به پروژه هاي خود شتاب دهيم.
گفتني است، راهگذر آسيايي اروپايي شمال - جنوب از هند و ايران و جمهوري آذربايجان به روسيه و سپس به شمال اروپا و اسکانديناوي کشيده مي شود.
در صورت اجراي راهگذر شمال - جنوب، ايران، روسيه و جمهوري آذربايجان افزون بر بهره برداري هاي اقتصادي سه جانبه و همچنين منطقه اي در مبادلات، مي توانند از مزيت هاي آن به عنوان پيوند دهنده دو قاره آسيا و اروپا بهره بگيرند.
با توجه به بازارهاي گسترده و پرمصرف چند ميليارد نفري کشورهاي مسير راهگذر هلسينکي-بمبئي و نيازهاي متفاوت، ايران، روسيه و جمهوري آذربايجان امکان پيوند فعال تر با اقتصاد بين المللي را پيدا مي کنند و مي توانند با استفاده از اين فرصت ها، زمينه کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي را فراهم کرده و از ديگر توانمندي هاي استفاده نشده بهره ببرند.
به عقيده کارشناسان، افزون بر مسير 7200 کيلومتري اصلي، شاخه هاي انشعابي اين گذرگاه بين قاره اي به طول هزاران کيلومتر دهها کشور دورتر را در آسيا و اروپا به هم پيوند خواهد داد و يکي از اقتصادي ترين مسيرهاي جاده اي بين المللي مي شود.
ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه پيشتر با اشاره به اهميت طرح راهگذر شمال-جنوب اعلام کرد که همکاري هاي چهارجانبه در اين باره جريان دارد.
اروپام*391*1346*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی تیزتک سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری نیجر در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، برنامه های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقای همکاری ها بین دو کشور را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اراده جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه با قاره آفریقا، گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و پیگیری توافقات و برنامه های توسعه و گسترش روابط دوجانبه از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در این راستا ضروری دانست.

علی تیزتک پیش از این در سمت های رئیس دبیرخانه دریای خزر، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و معاون اداره اول مشترک المنافع و قفقاز (اوراسیا) و همچنین در ماموریت های مسکو و کی‌یف خدمت کرده است.

کد خبر 6057525 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پاشینیان: برای جلوگیری از جنگ باید مرز دقیق‌تری با آذربایجان ترسیم شود
  • فردای پس از انتخابات در روسیه/ موتور جنگ پوتین قوت گرفت؟
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سران گرجستان و جمهوری آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دیدار سران گرجستان و آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • رایزنی ایران و ازبکستان برای تقویت همکاری‌های حوزه کشاورزی
  • فیلم| روایت ترک‌ها از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین
  • (ویدیو) روایت ترک‌ها از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین
  • بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های حوزه کشاورزی در دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی ازبکستان