Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز فرانکلین جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، امروز (سه شنبه) گفت همه کشورها غیر از روسیه باید نیروهای خود را از سوریه خارج کنند. این در حالی است که این مقام آمریکایی ساعاتی قبل مدعی شده بود نظامیان آمریکایی تا زمان «شکست کامل داعش» در سوریه باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری همچنین مدعی شده بود بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نباید در آینده این کشور را اداره کند، اگرچه برکناری وی وظیفه آمریکا نیست.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه همچنین در گفتگو با خبرنگاران، مدعی شد اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند و راه حلی سیاسی برای بحران این کشور پیدا شود، همه نیروهای خارجی نیز آماده خواهند بود سوریه را ترک کنند. او در ادامه افزود روسیه پیش از آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی نیز در این کشور پایگاه نظامی داشت، بنابراین مسئله خارج کردن نیروها شامل حال روسیه نمی شود و این موضوع از مطالبات آمریکا نیست. جفری پیش تر حضور نظامیان آمریکایی، ایرانی، روسی، ترکیه ای و رژیم صهیونیستی را در خاک سوریه خطرناک توصیف کرده بود.

نماینده ویژه آمریکا همچنین مدعی شد هدف این کشور از حضور در خاک سوریه تنها شکست داعش نیست، بلکه دستیابی به راه حلی سیاسی برای مناقشه این کشور و همچنین اطمینان از خروج همه نیروهای خارجی –غیر از نظامیان روسیه – از سوریه است.

ادعاهای این مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که ایران بارها حضور نظامی در سوریه را تکذیب کرده است. ایران بنا به درخواست دمشق مستشاران نظامی خود را به سوریه فرستاده است. این در حالی است که آمریکا به طور غیرقانونی و بدون رضایت دولت سوریه و یا مجوز سازمان ملل متحد نیروهای خود را در مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد مستقر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه ایران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: آمریکایی‌ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المسیره، محمد علی الحوثی گفت: نمی‌توان از آمریکا که در اراضی و آب‌های ما ویرانی ایجاد می‌کند، با گل استقبال کرد؛ بلکه باید با کشتار و عقوبت مواجه بشوند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: ما از این منطقه به آمریکایی‌ها هشدار نظامی می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که روحیه بالای ما، آنها را مغلوب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کوه‌ها و دشت‌های یمن توسط شما آمریکایی‌ها قابل اشغال نیست و این قهرمانان و مردان ما هستند که از آنها محافظت می‌کنند و شما فقط شکست خواهید خورد.

الحوثی درباره رزمایش نظامی «یوم الموعود» که حمله زمینی احتمالی آمریکا و انگلیس به این کشور و مقابله با این تجاوز شبیه سازی شده است گفت: این رزمایش از هیچ پدید نیامد، بلکه برگرفته از فرهنگ قرآنی بود که توسط قهرمانان ما انجام گرفت.

شبکه المسیره بامداد یکشنبه گزارش داد، جنگنده‌های متجاوز آمریکا و انگلیس شهرستان «التعزیه» واقع در استان تعز را هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده اند.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • فیدان: ترکیه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه است
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • ماکرون باز هم از احتمال اعزام نیرو به اوکراین گفت
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • الحوثی: آمریکایی‌ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد
  • آمریکاکمک‌ها به اسراییل را کُندکرده؛باشکست درغزه فاصله‌ای نداریم!
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق