Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@11:48:53 GMT

جلوگیری از آلزایمر با مصرف کشمش

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۶۳۴

وجود املاحی مانند فیبر، کلسیم و آهن در کشمش موجب درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سنگ‌کلیه و جلوگیری از ابتلای افراد به آلزایمر می‌شود. ناطقان: کشمش یکی از خشکبارهایی است که انرژی بدن را بالا برده و برای افرادی که ورزش‌های استقامتی را دنبال می‌کنند به‌شدت تأثیرگذار بوده چرا که موجب افزایش توانایی بدن و خون‌سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، به‌دلیل بالا بودن آنتی‌اکسیدان در کشمش، مصرف این ماده برای برطرف شدن چین و چروک صورت توصیه‌ می‌شود و مصرف آن پوست صورت را شاداب می‌کند؛ از طرفی منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش به سم‌زدایی و پاک‌سازی خون کمک می‌کند به‌طوری که از کشمش به‌عنوان درمان‌کننده جوش و آکنه یاد می‌شود.

بر همین اساس، وجود آهن بالا در کشمش تأثیر مستقیمی بر رشد مو دارد و شوره سر را به‌طور کامل برطرف خواهد کرد؛ همچنین وجود فیبر بالا در کشمش موجود کاهش وزن بدن شده و به کاهش فشار خون بالا کمک شایانی می‌کند.

همچنین درمان بیماری‌های قلبی و معده، کمک به هضم غذا، درمان یبوست و اسهال، درمان کم‌خونی، مقابله با آلزایمر، درمان تب، جلوگیری از ابتلا به سرطان، سلامت دهان و دندان، افزایش بینایی و برطرف کردن سنگ کلیه از دیگر فواید مصرف کشمش است.

طبق اعلام متخصصان طب سنتی مصرف این ماده برای همه افراد توصیه می‌شود اما افرادی که قند دارند از مصرف بیش از حد کشمش خودداری کنند.






منبع: سلامت نیوز برچسب ها: الزایمر ، کشمش ، سنگ کلیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: الزایمر کشمش سنگ کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور

تیزر مستند «بارگادون» ساخته ابراهیم شفیعی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «بارگادون» به آداب و رسوم خوشه‌چینی انگور و تهیه کشمش در شهرستان اسفرورین می‌پردازد.

در شهرستان اسفرورین انگور تازه‌فروشی نمی‌شود بلکه انگور‌ها طی فرآیندی به کشمش تبدیل و سپس به فروش می‌رسند.

در شهریورماه در شهر اسفرورین انگور‌ها را می‌چینند و در معرض آفتاب قرار می‌دهند تا به کشمش تبدیل شود، به این فرآیند «بارگادون» گفته می‌شود.

اسفرورین یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های تات‌نشین ایران است و مردم آن به زبان تاتی از زبان‌های ایرانی شاخه شمال‌غربی سخن می‌گویند. پیشینه این زبان به دوران ماد‌ها بازمی‌گردد.

«بارگادون» تازگی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی راه یافته است.

عوامل این مستند عبارتند از: تحقیق، نگارش و کارگردان: ابراهیم شفیعی، تهیه کننده: علیرضا، ولی پور، مدیر تصویربرداری: محمد معدنی، آهنگساز: اکبر بلالی، تدوین: ابراهیم شفیعی و سحر برجی حسن کیاده، صداگذاری: محمدحسن صفابخش، صدابردار: سیدجلال سعادت‌یار، مشاور پروژه: دکتر عمران رحیمی‌فر، طراح پوستر: محمدحسن صفابخش.

دیگر خبرها

  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی