Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@07:40:21 GMT

ظریف: بیانیه ترامپ درباره عربستان شرم آور است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۶۷۴

وزیر خارجه ایران در واکنش به بیانیه رئیس جمهوری آمریکا در تطهیر حاکمان سعودی از قتل روزنامه نگار منتقد، با شرم آور خواندن این بیانیه نوشت: شاید مسئول آتش سوزی (جنگ) کالیفرنیا هم ما هستیم.

به گزارش صدای ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیامی توئیتری در واکنش به بیانیه ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف نوشت: ترامپ به شکلی عجیب و غریب بند اول بیانیه شرم آور خود درباره جنایات سعودی ها را به متهم کردن ایران به هرگونه شرارتی که به فکرش می رسد، اختصاص می دهد.
وی افزود: چه بسا مسئول آتش سوزی (جنگل) کالیفرنیا هم ما باشیم، چون کمک نکردیم جنگل ها را با چنگک تمیز کنند، آنگونه که ایرلندی ها شخم می زنند؟
رئیس جمهوری آمریکا امروز در بیانیه ای پیرامون قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی به جای پرداختن به جنایات سعودی ها با رد دخالت شاه و ولیعهد عربستان در قتل این روزنامه نگار، ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد.
همچنین اشاره ظریف به آتش سوزی در شمال ایالت کالیفرنیا در آمریکا مربوط به ناتوانی دولت این کشور در کنترل این آتش سوزی است که بیش از 60 کشته برجا گذاشت و فاجعه بارترین آتش سوزی در تاریخ این کشور خوانده شد.
ترامپ در گاف جدیدی گفته است نخست وزیر فنلاند به من گفت ما جنگل ها را شنکش می کنیم و کالیفرنیا به این دلیل آتش گرفت که شنکش نکرده بود. نخست وزیر فنلاند این ادعا را رد کرد و فنلاندی ها در فضای مجازی ترامپ را مسخره می کنند!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیانیه ترامپ درباره عربستان ظریف بیانیه ترامپ عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی

ریاض در عربستان سعودی با اعلام اهداف بلندپروازانه افزایش گردشگران چینی در این کشور، برای خود هدف جذب پنج میلیون گردشگر را تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بخش گردشگری عربستان سعودی پس از سالی که میزبان بیش از ۱۴۰ هزار مسافر چینی در میان ۱۰۰ میلیون گردشگر بود، از هدف ۲۰۳۰ خود فراتر رفت و درصدد افزایش گردشگران چینی برآمد، زیرا چین در بین سه کشوری است که عربستان تمایل دارد بیشترین رشد گردشگر را از سوی آن را داشته باشد.

عربستان با اشاره به معرفی ویزای مجاز برای چند بار ورود سالانه به عربستان سعودی برای گردشگران بین‌المللی در سپتامبر ۲۰۱۹ که به‌دنبال شیوع کووید -۱۹ لغو شده بود، اظهار کرد که برنامه‌های بلندپروازانه گردشگری ریاض که هدف آن ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده تا سال ۲۰۳۰ بود، درست در زمانی تحت‌تأثیر همه‌گیری کووید -۱۹ قرار گرفت که این کشور مسلمان درهای خود را به روی گردشگرانی به‌غیر از گردشگران مذهبی باز کرده بود.

با این حال بازگشت جهان به دوران پیش از همه‌گیری زمان مناسبی برای از سر گرفته شدن برنامه‌های گردشگری این کشور است. باز کردن باب سفر بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان بود که به‌عنوان یک طرح بزرگ تنوع اقتصادی در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. یکی از اهداف آن افزایش تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری از سه به ۱۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ بود.

این کشور هم‌اکنون در حال انجام فعالیت‌های زیادی برای تقویت ارتباطات خود هم‌چون افزایش پروازها و افزایش آموزش راهنمایان تور برای صحبت کردن ماندارین به‌منظور استقبال از چینی‌های بیشتر و امیدوار به رشد مهمی در این زمینه است.

وزارت گردشگری عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ چین در بین سه بازار برتر این کشور قرار گیرد و تا آن زمان پنج میلیون مسافر چینی را هدف قرار داده است. مقامات نیز نسخه چینی وب‌سایت بازدید از عربستان سعودی را راه‌اندازی و علائمی به زبان چینی در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض نصب کرده‌اند. اولین گروه از هتل‌داران و آژانس‌های مسافرتی سعودی نیز برای آموزش به چین اعزام شده‌اند. عربستان سعودی همچنین با غول‌های مسافرتی چینی برای افزایش آگاهی و رزرو، علاوه بر ایجاد شراکت استراتژیک با غول‌های فناوری چینی قراردادهایی امضا کرده است.

گسترش پروازهای مستقیم نیز در دستور کار است و برای راه‌اندازی دو مسیر هوایی جدید در سه‌ماهه دوم سال جاری توافق شده است، در حالی که هواپیمایی جنوبی چین قرار است پروازهای مستقیم بین پکن و ریاض را در آوریل و بین شنژن و ریاض را در ژوئن راه‌اندازی کند.

کد خبر 737013

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • دورنمای مناقشه میدان گازی آرش/ غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...