Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@08:38:56 GMT

فناوری احراز هویت هوشمند در هواپیمایی امارات

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۷۰۶

به گزارش پارس نیوز، 

مسافران شرکت هواپیمایی امارات و فرودگاه دوبی در آینده‌ای نزدیک توسط دستگاه‌های جدید مجهز به فناوری تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند، شناسایی و وارد هواپیما خواهند شد.

اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان و ماموران فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

فرودگاههای بین‌المللی بسیاری در سراسر جهان با خریداری تجهیزات جدید و به روزرسانی خدمات ارائه شده خود، در چند ماه اخیر اعلام کرده‌اند که با نصب دستگاههای جدید مخصوص تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند در آینده ای نزدیک به مسافران خود این امکان را می دهد تا بوسیله این دستگاههای جدید به هنگام ورود و خروج از گیت های فرودگاه شناسایی شوند.

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند.

کشورهای بسیاری هم‌اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

بر اساس گزارش گلف نیوز ، هواپیمایی امارات که اصلی‌ترین و بزرگترین ایرلاین فعال در کشور امارات متحده عربی است و فرودگاه آن در دوبی نیز به تازگی اعلام کرده است که میزبان تجهیزات و دستگاههای الکترونیکی و هوشمند مذکور خواهد بود تا امکان سریعتر رد شدن از گیت های ورودی و خروجی و تسهیل در روند احراز هویت را برای مسافرانی که از خدمات این فرودگاه و ایرلاین استفاده می‌کنند، فراهم بیاورد.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فرودگاه تشخیص چهره هواپیما چک مسافران مشکلات جهان تشخیص هویت امارات متحده عربی تشخیص چهره دبی فرودگاه فناوری هواپیما پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا هوش مصنوعی و اینترنت اشیا راه‌ حل ترافیک هستند؟

تین نیوز

هوش مصنوعی، حسگرهای اینترنت اشیا، دوربین ها و رادارها به راه حلی برای خودروسازان و رانندگان تبدیل شده اند، زیرا داده هایی که جمع آوری می کنند عملکرد خودروها و محیط زیست را بهبود می بخشد و به ایمنی و کارایی جاده ها کمک می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی خدمات شهری را متحول، شهرها را هوشمندتر، پایدارتر و پاسخگو به نیازهای شهروندان کرده است. امروزه حدود ۵۶ درصد از جمعیت جهان یا ۴.۴ میلیارد نفر در شهرها زندگی می کنند. در محیط های شهری در حال تحول امروز، ادغام فناوری اینترنت اشیا (IoT) و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی، این شهرهای به سرعت در حال رشد را به فضاهای کارآمدتر و پایدار تبدیل می کند.

این شهرهای هوشمند از اینترنت اشیا برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان با بهینه سازی عملکردهای مختلف شهری مانند جریان ترافیک، نگهداری زیرساخت ها، مدیریت انرژی، کنترل آلودگی و ایمنی عمومی استفاده می کنند. وقتی این ابزار هوشمند به خوبی مدیریت شوند، شهرها با استفاده از داده های «در زمانی» از انواع مختلف حسگرها برای بهبود کیفیت زندگی، امنیت عمومی و افرادی که در آنها زندگی می کنند، بهره می برند. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۰ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا در جهان وجود داشت و تا سال ۲۰۲۵، انتظار می رود که تولید داده های جهانی از ۷۳ زتابایت فراتر رود.

نقش اینترنت اشیا در کاهش ترافیک

یکی از مهم ترین مزایای فناوری اینترنت اشیا (IOT)، پتانسیل آن برای کاهش تراکم ترافیک شهری است. دستگاه های مجهز به IOT داده های ترافیکی را بین وسایل نقلیه متصل و مرکز کنترل ترافیک در زمان واقعی انتقال می دهند و به این طریق این امکان را برای رانندگان فراهم می کنند که رانندگی را با سناریوهای در حال تغییر، تنظیم کنند. خودروهای متصل به شبکه IOT با زیرساخت های جاده ای مانند چراغ های راهنمایی و محل پارک خودرو ارتباط برقرار می کنند و اطلاعاتی از جمله فاصله تا چراغ های راهنمایی بعدی و تعداد جای پارک موجود در پارکینگ را دریافت می کنند و زمان انتظار را متناسب با این اطلاعات تنظیم می کنند.

کنترل هوشمند ترافیک

هوش مصنوعی (AI) مسئول تجزیه وتحلیل داده های ترافیکی است که دستگاه های اینترنت اشیا جمع آوری کرده اند. این فناوری می تواند الگوهای موجود در داده های ارائه شده را شناسایی کند و با مدیریت هوشمند جاده ها و دستگاه های متصل، خطرات ایمنی و تصادفات مکرر را کاهش دهد. به عنوان نمونه، سیستم تشخیص فاصله خودکار از حسگرهایی مانند لیزر، رادار و دوربین برای تشخیص فاصله بین خودرو و اجسام اطراف استفاده می کند.

این سیستم نقش مهمی در کنترل وسایل نقلیه خودران دارد و با فعال کردن ترمز خودکار از اثر دومینوی کاهش سرعت جلوگیری می کند. علاوه بر این، برنامه ریزی مسیر مبتنی بر هوش مصنوعی در شهرها و کشورها امکان شناسایی و استفاده از مسیرهای کارآمد، پایدار و اقتصادی را نه تنها برای وسایل نقلیه شخصی، بلکه برای مدیریت تحویل محصول به مشتری و حتی شرایط اضطراری احتمالی نیز فراهم می کند. در ادامه به اقدامات ترافیکی جاکارتا و استانبول، دو شهر با وضعیت ترافیکی نامناسب، اشاره می شود که با کمک فناوری هوشمند توانسته اند میزان آلودگی شهری را کاهش دهند اشاره می شود.

جاکارتا، اندونزی

در فهرستی که آژانس طبقه بندی ترافیک جهانی در فوریه ۲۰۲۳ منتشر کرد، جاکارتا در رتبه ۲۹ در شاخص تراکم ۲۰۲۲ قرار دارد، که با توجه به رده بندی سال قبل که در جایگاه ۴۶ این لیست قرار داشت، وضعیت ترافیک این شهر بهبود یافته است. از جمله اقداماتی که توسط دولت استانی جاکارتا برای بهبود تراکم ترافیک اجرا شده است، استفاده از هوش مصنوعی در سیستم چراغ راهنمایی هوشمند آن است که به طور خودکار و بر اساس تراکم ترافیک تنظیم می شود. هرچه ترافیک سنگین تر باشد، چراغ راهنمایی سریع تر به سبز تغییر می کند، در حالی که اگر ترافیک نسبتاً روان باشد، چراغ قرمز برای مدت بیشتری روشن می ماند.

استانبول، ترکیه

پایتخت ترکیه اغلب در لیست بدترین شهرهای جهان از نظر ترافیک قرار می گیرد، به همین دلیل مسئولان این شهر تصمیم گرفتند با کمک فناوری شرایط را بهبود بخشند. اکنون با استفاده از نصب یک پلتفرم تحلیلی مبتنی بر SAS و AI، شهر می تواند ترافیک جاده ای را ارزیابی کند، حمل ونقل عمومی را بهینه کند، حوادث ترافیکی را مدیریت کند و به طور خلاصه با دسترسی به اطلاعات لحظه ای در مورد شرایط ترافیکی استانبول، خیابان ها را مدیریت کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک گوشی
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید
  • آیا هوش مصنوعی و اینترنت اشیا راه‌ حل ترافیک هستند؟
  • برقراری پروازها؛ الزام کسب اطلاعات پرواز پیش‌از عزمیت به فرودگاه