Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، بیانیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را «شرم‌آور» توصیف کرد.

ظریف در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «آقای ترامپ در اقدامی عجیب اولین بند بیانیه شرم‌آورش درباره جنایت‌های سعودی را به متهم کردن ایران به انواع شرارت‌هایی که در تصورش می‌گنجد، اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید مقصر آتش‌سوزی کالیفرنیا هم ما هستیم، چون به جارو کردن جنگل با چنگک کمک نکردیم.»

بخش دوم توئیت ظریف درباره «جارو کردن جنگل با چنگک» به سخنان دونالد ترامپ درباره آتش‌سوزی کالیفرنیا که با تمسخر عده زیادی مواجه شد، اشاره دارد. 

ترامپ که مدیریت نادرست نگهداری جنگل‌ها را عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در کالیفرنیا می‌داند اخیراً گفته بود که رئیس‌جمهور فنلاند به او گفته در کشورش زمان زیادی را صرف جارو کردن جنگل با چنگک می‌کنند. 

رئیس‌جمهور فنلاند سخنان ترامپ را تکذیب کرده و گفته که هرگز با رئیس‌جمهور آمریکا درباره این موضوع صحبت نکرده است. این موضوع باعث راه افتادن موجی از تمسخر علیه ترامپ شده است.

ساعاتی قبل از این، «دونالد ترامپ» در بیانیه‌ای درباره قتل جمال خاشقچی، به دفاع از جنایت رژیم سعودی پرداخت و بند اول بیانیه را به اتهام‌پراکنی درباره ایران اختصاص داد.
او در پاراگرف اول این بیانیه نوشت: «دنیا مکان خطرناکی است. به عنوان مثال، کشور ایران مسئول یک جنگ نیابتی علیه عربستان سعودی در یمن است.»

ترامپ در این بیانیه، تجارت تسلیحاتی عربستان سعودی با آمریکا را ستوده و بخش زیادی از بیانیه را به حمایت از رژیم سعودی اختصاص داده است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ