Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- سازمان عفو بین‌الملل از شکنجه وحشیانه و آزار و اذیت جنسی فعالان زن و مرد در عربستان خبر داد.

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که برخی گزارش‌ها از شکنجه وحشیانه و آزار و اذیت فعالان زن و مرد سعودی که در بازداشت به سر می‌برند حکایت دارد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که برخی از مستندات نشان می‌دهد که فعالان زن و مرد سعودی در زندان "دهبان" به وسیله شوک الکتریکی و شلاق شکنجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صدها تن از معارضان و فعالان سیاسی و اجتماعی این کشور بازداشت شده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی بارها از وضعیت خطرناک زندان‌های عربستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی پایانی بر دوره بی‌توجهی یا کم‌توجهی کشورهای مذکور به اتفاقات موجود در زندان‌های عربستان است. جزئیات وحشتناکی که در خصوص قتل خاشقجی مطرح شده، حقوقدانان و دولت‌های غربی را درباره اتفاقات پشت‌پرده در زندان‌های عربستان و سرنوشتی که زندانیان آزادی بیان در بازداشتگاه‌ها دارند، نگران کرده است.

به‌نظر می‌رسد عربستان در دوره بعد از ترور خاشقجی نمی‌تواند با شعار سیاست باز، اقدام به بهبود چهره خود در کشورهای خارجی کند، چرا که سرکوبگری روشمند و بدون حساب و کتاب به یکی از ویژگی‌های این کشور تبدیل شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شکنجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضد انسانی در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس روز چهارشنبه به بهانه ازدحام و شمار بالای اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم در راه‌حلی ضد بشری از کابینه خواست تا به عنوان «راه حل» فلسطینیان با سابقه آنچه «مخرب» خواند، حکم اعدام صادر شود.

«ایتامار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی شد.

توییت جنجالی وزیر تندرو صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که کابینه این رژیم با پیشنهاد بن غفیر مبنی بر ساخت هزار اقامتگاه زندان در اراضی اشغالی موافقت کرد.

اظهارات غیرانسانی و ناقض حقوق بشری بن گویر در راستای دور جدید اقدامات و تجاوزگری صهیونیست‌ها ضد ساکنان فلسطینی در کرانه باختری همزمان با نگرانی این رژیم از وقوع تهدیدات بی‌سابقه علیه این رژیم در پی جنایات این رژیم در باریکه و خشونت صهیونیست‌ها در کرانه صورت می‌گیرد.

گفتنی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل از زمان آغاز تجاوز نظامی در نوار غزه از بیش از ۶ ماه پیش تا اکنون، بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را دستگیر و بازداشت کرده است.

کد خبر 6081602

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند