Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@22:32:12 GMT

تعرفه برق پرمصرف‌ها نهایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۷۳۰

محمود رضا حقی‌فام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا دولت با پیشنهاد طراحی تعرفه برق پرمصرف ها موافقت کرد گفت: تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل نهایی تصویب در دولت است که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو تمام اقدامات لازم را انجام داده است و در کمیته‌های مربوطه دولت هم مطرح شده و نظر این کمیته‌ها نیز جلب شده است افزود: کمیته های مربوطه دولت تغییراتی هم در خصوص این پیشنهادها اعمال کرده‌اند بنابراین منتظر این هستیم که وقتی تغییرات نهایی در دولت تصویب شد حدود یک ماه برای ابلاغ به شرکت‌های توزیع لحاظ کنیم تا اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقی فام ادامه داد: هدف از این برنامه به این مفهوم نیست که منابع مالی را می‌خواهیم گسترش دهیم بلکه هدف ما این است که مشترکاتی که پر مصرف هستند به جمع خوش مصرف‌ها بپیوندند و مصرف برق خود را کاهش دهند.

*آیا از مشترکان پرمصرف قیمت تمام شده برق دریافت خواهد شد؟

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سئوال که آیا تعرفه جدید مشترکان برق پرمصرف به این شکل خواهد بود که از مشترکان پرمصرف قیمت تمام شده برق دریافت خواهد شد؟ گفت: وقتی به صورت نهایی از سوی دولت تصویب شد فرمت آن که مربوط به چه پله‌های مصرفی می‌شود با جزئیات اعلام خواهد شد؛ چرا که احتمال اینکه از سوی دولت تغییرات کوچکی داده شود وجود دارد پس باید تا زمان مصوب از سوی دولت منتظر جزئیات تعرفه‌های برق پرمصرف‌ها بمانیم.

حقی فام خاطر نشان کرد: شاید در ۱۵ روز آینده مصوبه دولت در خصوص تعرفه برق پرمصرف ها را دریافت کنیم و به محض دریافت این مصوبه جزئیات نحوه محاسبه تعرفه برق پرمصرف‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر به پرمصرف ها 10 برابر کسانی که برق را درست مصرف می کنند یارانه بیشتری تعلق می‌گیرد؛ بنابراین پیشنهادی که وزارت نیرو داده این است که مصرف برق در سطح الگوی مصرف به قیمت یارانه‌ای عرضه شود اما کسی که بالاتر از این الگو مصرف می کند، باید قیمت تمام شده را پرداخت کند.

حقی فام در پاسخ به این پرسش که الگوها چگونه تعریف شده اند؟ گفت: بر اساس الگوی های پیشنهادی، در مورد مناطق عادی به غیر از ماه های گرم سال، هر ماه 300 کیلووات ساعت به ازای هر مشترک تعریف شده است؛ هم اکنون 86 درصد مردم این الگو را رعایت می کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳

طبق گفته مسئولان، مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و تعرفه ترجیحی برای نخستین بار مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ مصوب شد و حدود ۱۵ سال به طول انجامید تا بعد از همه‌گیری کرونا، با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این خصوص، در دولت سیزدهم این قانون اجرایی شد.

طبق اظهارات مسئولان مربوطه، این تعرفه‌ها مانند سایر تعرفه‌های حوزه پزشکی وارد سرانه سلامت شده است و با توجه به لزوم در نظر گرفتن تدابیری به منظور ماندگاری پرستاران در مناطق محروم، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم نیز مد نظر قرار گرفت.

محمدتقی جهان‌پور، رئیس کل سازمان نظام پرستاری‌، درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد، البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود، بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت، همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چراکه این مؤلفه را حائز اهمیت می‌دانند، تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند، هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

وی درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد، بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند و پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز پیش از این با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سال جاری برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

عبادی با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی ادامه داد: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمام پرستاران برسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری اضافه کرد: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یک ساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

کد خبر 746589

دیگر خبرها

  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • پرمصرف‌ترین داروها در ایران
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳