Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد رادمنش غروب سه‌شنبه در جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان که در فرمانداری قم برگزار شد، بیان کرد: به منظور توزیع گندم نیمه یارانه‌ای یعنی گندم ۹۰۰ تومانی و شفاف سازی در خرید آرد به ایجاد سامانه آرد در کل کشور اقدام شده است که در این فرایند برای ثبت نام در سامانه استان قم به دستگاه‌های ذی ربط از جمله اتحادیه، اتاق اصناف و کارخانه‌ها ابلاغ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این سامانه ابتدا باید تعریف و ایجاد کاربری برای کلیه اتحادیه‌ها توسط شرکت غله انجام شود به گونه‌ای که هر اتحادیه به صورت مستقل دارای کاربری خاص باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم عنوان کرد: پس از اینکه مدارک متقاضی دریافت شد نسبت به ثبت نام وی اقدام می‌شود که اگر همه مدارک کامل باشد باید به افتتاح حساب سفید سپه در بانک سپه بپردازد و کارخانه‌ها نیز باید نسبت به افتتاح این حساب اقدامات لازم را انجام دهند.

تاکنون ۶۵ آزادپز در سامانه ثبت نام کرده‌اند

وی با بیان اینکه افتتاح حساب توسط کارخانه‌ها انجام شده است، افزود: با وجود اطلاع رسانی به آزادپزان، تنها ۶۵ نفر از صنف آزادپز تاکنون ثبت نام کرده‌اند و متأسفانه بقیه به رغم مکاتباتی که انجام شده هنوز ثبت نام را انجام نداده‌اند.

رادمنش با بیان اینکه در این سامانه همه چیز شفاف است، افزود: دولت و سیستم نظارتی بازرگانی دولتی و دستگاه‌های مرتبط از جمله صنعت، معدن و تجارت کلیه عملیات فروش گندم و خرید و فروش آرد و همچنین ایجاد فضای رقابتی بین کارخانه‌ها و امر مشتری مداری توسط کارخانه‌ها را به خوبی به انجام می‌رساند.

وی بیان کرد: کارخانه‌ها باید در سامانه، آرد خود با ذکر قیمت تعریف کنند و پس از اینکه سفارش را از نانوا تحویل گرفتند باید ظرف سه روز آرد را تحویل دهند و همچنین هر نانوایی مختار است از هر کارخانه‌ای با توجه به صلاحدید خود آرد مورد نیازش را خریداری کند.

برطرف شدن ابهامات در زمینه توزیع گندم و آرد توسط سامانه

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: این سامانه شرایط شفافی را ایجاد می‌کند و ابهاماتی که در زمینه توزیع گندم و آرد در برخی از استان‌های کشور بوجود آمده بود را مرتفع می‌سازد.

وی ضمن بیان اینکه فرایند خریداری توسط سامانه از اول آذرماه انجام می‌شود، افزود: پیش بینی لازم انجام شده تا برای یک‌ماه آینده مقدار قابل توجهی گندم ذخیره شده و هیچ مشکلی بابت گندم در استان نخواهیم داشت.

رادمنش بیان کرد: اکنون گندم در استان قم کیسه‌ای ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر از سراسر کشور به فروش می‌رسد.

وی گفت: خوشبختانه کیفیت گندم و آرد در استان قم در درجه یک قرار دارد که این امر جای تقدیر دارد.

۱۹۰۰ تن مصرف گندم ۹۰۰ تومانی در ماه

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم ابراز کرد: به طور متوسط هزار و ۹۰۰ تن در ماه مصرف گندم ۹۰۰ تومانی در قم داشتیم که بالغ بر ۹۰ درصد نانوایان آزادپز در حال استفاده از آردی هستند که در استان تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه کارخانجات برای دریافت گندم استقبال زیادی داشته باشند تأمین گندم به وفور انجام می‌شود، افزود: چنانچه کارخانجات توان فروش داشته باشند گندم آنها نیز تأمین می‌شود.

رادمنش بیان کرد: اکنون ذخیره لازم گندم را در استان قم داریم و هیچ جای نگرانی برای تأمین آن وجود ندارد.

وی گفت: کارخانجات قول مساعد داده‌اند که با تمام توان خود در بحث تولید ورود کنند که در این صورت با هیچ مشکلی در تولید آرد استان مواجه نمی‌شویم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم اظهار کرد: برای افرادی که برای خرید آرد از سامانه جا مانده‌اند تنها برای یک هفته آرد آنها را تأمین می‌کنیم تا بلافاصله در سامانه ثبت نام کنند.

رادمنش ضمن بیان اینکه در ارتباط با تأمین گندم هیچ مشکلی نداریم، افزود: ایجاد سامانه موجب شد که هم کیفیت گندم و آرد قم و هم حقانیت کارخانه‌ها را در استان ثابت کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه کارخانه‌های تولید آرد قم مظلوم واقع شده و با ۳۰ درصد از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم در پایان قول مساعد داد که همه گندم مورد نیاز کارخانجات را تأمین کند.

کد خبر 4464115

منبع: مهر

کلیدواژه: قم گندم نان نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز خرید متعددی در استان گلستان برای جمع آوری محصولات زارعی سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: این مراکز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی فعالیت خواهند کرد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ناظران جهاد کشاورزی بر این مراکز حضور خواهند داشت، گفت: فعالیت این مراکز از اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم و ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا کشت شده است پیش بینی می‌شود امسال در گلستان بیش از یک میلیون تن گندم و۱۱۰ هزار تن کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود.

بزرعلی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۴ هزار هکتار از اراضی استان جو کاشته شد پیش بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تُن جو در استان تولید شود.

کد خبر 6079780

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • روند سوخت‌رسانی در زنجان عادی است
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • فعالیت بیش ازچهارهزارنانوایی درآذربایجان‌غربی،مشکلی درتأمین آردونان وجود ندارد
  • ‌خریدهای خود را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های دارای پروانه‌های کسب انجام دهید
  • وضعیت بازار استان فارس دارای ثبات و بدون مشکل است