Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا بیرالوند وزنه بردار تیم ملی کشورمان  در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره عملکردش در رقابت های جهانی وزنه برداری بیان کرد: با وجودی که برای اولین بار بود در رقابت های جهانی شرکت می کردم اما سطح مسابقات جهانی بسیار بالا بود و در کنار آن هم خدا کمکم کرد و توانستم به نتیجه ای که می خواستم برسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه اولین حضورم را در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جهانی تجربه می‌کردم، اما خوشحالم که دست خالی از این رقابت‌ها به کشورم بازنگشتم و این قول را می دهم اگر آسیب دیدگی ام برطرف شود در رقابت های جهانی سال آینده به جای برنز طلا خواهم گرفت.

او درباره کیفیت مسابقات هم گفت: سطح رقابت های جهانی وزنه برداری همواره بسیار با کیفیت است و نمی توان گفت پایین است، چرا که همیشه رقابت سختی بین وزنه برداران وجود دارد تا بتوانند در این رویداد بزرگ مدال کسب کنند.

ملی پوش تیم ملی وزنه برداری در مورد اینکه چرا به یک باره از وزن 96 به 102 کیلوگرم هم رفت، توضیح داد: وزنی که قرار بود در آن شرکت کنم ابتدا 96 کیلوگرم بود اما با مشورت با برخواه سرمربی تیم ملی و چون کتفم آسیب دیده بود ، وزنم 98 کیلوگرم بود و باید وزن کم می کردم به همین علت تصمیم گرفتم در دسته 102 کیلوگرم به روی تخته بروم تا آسیب دیدگی ام تشدید شود.

کمک های سهراب مرادی و علی هاشمی باعث شد راحت مسابقه بدهم

دارنده مدال برنز رقابت های جهانی در مورد اینکه چطور با جو مسابقات کنار آمد هم پاسخ داد: این مسئله نه تنها برای من بلکه برای سایر کسانی هم که برای نخستین بار عازم یک رویداد بزرگی می شوند مقداری سخت است تا با جو مسابقات آشنا شوند اما خوشبختانه رهنمون های بزرگ ترهای تیم مانند سهراب مرادی و علی هاشمی باعث شد تحت تاثیر جو مسابقات قرار نگیرم و به راحتی مسابقه بدهم.

خوشحالم همراه با هاشمی پرچم کشورم را به اهتزاز در آوردیم

او در واکنش به صحبت های هاشمی که عنوان کرده بود خیلی خوشحالم با بیرالوند روی سکو رفتیم هم این طور واکنش نشان داد و تصریح کرد: پیش از آغاز مسابقات هم من و هم هاشمی تمام تمرکزمان بر این بود تا در روز مسابقات به هدفمان که گرفتن مدال است برسیم و دو نفری روی سکو برویم که خوشبختانه این امر اتفاق افتاد و توانستیم با رقم زدن این اتفاق دل مردم کشورمان را برای لحظاتی هم که شده شاد کنیم. هنگامی هم که برای دریافت مدال روی سکو رفتم خیلی خوشحال بودم که خدا این شانس را به من داده تا پرچم کشورم را در کشور دیگری به اهتزاز در بیاورم.

هر ورزشکاری که سودای حضور در المپیک را دارد باید تمام سختی های ممکن را به جان بخرد

بیرالوند در مورد اینکه آیا برنامه ای برای تغییر وزن از 102 به 109 کیلوگرم دارد یا خیر، گفت: می خواهم به وزن 109 کیلوگرم بروم تا در توکیو مدال بگیرم. به هر حال هر ورزشکاری که سودای حضور در المپیک را دارد باید تمام سختی های ممکن را به جان بخرد تا به موفقیت برسد و به دست آوردن هر چیزی راحت نیست. من به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف این امکان برایم مهیا نیست تا در وزن 96 کیلوگرم شرکت کنم، چون اگر رعایت نکنم دوباره مصدوم خواهم شد.

برنامه ای برای حضور در قطر کاپ ندارم

ملی پوش دسته 102 کیلوگرم تیم ملی درباره اینکه آیا در مسابقات قطر کاپ شرکت می کند یا خیر هم بیان کرد: با توجه به اینکه کتفم درد می کند باید آن را درمان کنم. اگر قطر کاپ بروم ممکن است دوباره به مشکل برخورم، از همین رو تمام برنامه ریزی ام این است تا آسیب دیدگی ام را برطرف کنم تا با تمام قوا در مسابقات پیش رو به روی تخته بروم.

این توانایی را داشتم تا در یکضرب 190 کیلوگرم هم بزنم

نفر سوم رقابت های جهانی 2018 عشق آباد درباره اینکه آیا می توانست در حرکت یکضرب مدال بگیرد یا خیر، گفت: چون کتفم آسیب دیده بود شانسی برای مدال گرفتن قائل نبودم. از سوی دیگر هم پزشک تیم به من اعلام کرده بود چنانچه به خودم فشاری وارد کنم دوباره کتفم در خواهد رفت و گرنه این توانایی در من وجود داشت تا در یکضرب وزنه 190 کیلوگرم هم مهار کنم.

آسیب دیدگی باعث شد وزنه های سبک تری بزنم

بیرالوند در پاسخ به این سوال که آیا وزنه 218 کیلوگرم را در تمرینات مهار کرده بود یا خیر، عنوان کرد: باید بگویم در تمرینات 190 یک ضرب و 225 دوضرب را زده بودم اما چون با آسیب دیدگی مواجه بودم مجبور شدم سبک وزنه بزنم تا مصدومیتم بدتر نشود.

در حضور بزرگان وزنه برداری ایران رفتن به المپیک سخت است

بیرالوند درباره اینکه آیا شانسی برای حضور در المپیک توکیو برای خودش متصور است یا خیر، پاسخ داد: صد درصد رقابت سخت است. در هر صورت چاره ای نیست برای رفتن به المپیک باید با تمام بزرگان وزنه برداری ایران رقابت کرد تا بتوانم شانس رفتن به توکیو را پیدا کنم.

او در مورد اینکه چقدر کسب مقام سوم را مدیون شخص برخواه می داند، اظهار داشت: واقعا باید بگویم برخواه مربی بزرگی است و در طول این مدت خیلی به من کمک کرده است تا به این سطح برسم، هر چند که مربی اصلی ام پدرم است و بی شک اگر تلاش های او نبود نمی توانستم به این درجه از توانایی برسم.

توقعی از مسئولان ندارم

دارنده مدال برنز جهان درباره اینکه چه توقعی از مسئولان دارد، گفت: هیچ توقعی ندارم.

بیشتر بخوانید:

هاشمی: با دعای خیر مردم مدال گرفتم / خوشحالم برای دومین سال قهرمان دنیا شدم

شب طلایی هاشمی و بیرالوند در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی شهر «دانانگ» در ویتنام در سه بخش پومسه، کیوروگی و پاراتکواندو ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت پیگیری خواهد شد.   اتحادیه تکواندو آسیا، با ارسال نامه‌ای به تهران از هومن صادق نیا و مهدی بهادری داوران شایسته کشورمان دعوت کرد تا در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به قضاوت بپردازند.   تیم‌های ملی ایران در بخش‌های تکواندو، پومسه و پاراتکواندو این رقابت‌ها با ترکیبی کامل حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان