Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@13:31:03 GMT

خودروهای پرنده در ژاپن اجازه پرواز می گیرند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۹۷۶

خودروهای پرنده در ژاپن اجازه پرواز می گیرند

وزارت خانه‌های صنعت و ترابری ژاپن روز شنبه پیش نویس برنامه‌ای برای یک نقشه راه در این زمینه، بر اساس فناوری قابل استفاده در ژاپن را منتشر کردند.
این امر پس از نشست روز گذشته (جمعه) شرکت‌های خصوصی در حال توسعه و تولید این خودرو‌ها در توکیو، صورت گرفت.

مقامات ژاپن امیدوار هستند که این خودرو‌های پرنده پهپاد مانند در اواسط دهه ۲۰۲۰ میلادی وسیله حمل و نقل در جزیره‌های دور افتاده و مناطق کوهستانی و در نیمه دوم همان دهه نیز در مناطق شهری مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





خودرو‌های پرنده، ماشین‌های الکتریکی هستند که بر اساس فناوری پهپاد‌ها توسعه یافته اند بسیاری از سازمان‌ها در سراسر جهان درحال توسعه این نوع خودرو‌ها هستند که انتظار می‌رود باعث تسهل در ترافیک جاده‌ها شود و ارایه خدمات لجستیکی را کاراتر سازد.

پهپاد‌ها امروز در کنار کاربرد‌های مختلف آن مانند سرگرمی و تصویربرداری، امداد و نجات و تحقیقات علمی به یکی از ابزار‌های سریع و مطمئن انتقال کالا نیز تبدیل شده است.

به لطف وزن کم، سرعت بالا، قدرت مانور عالی و مصرف انرژی پایین، این پرنده‌های هدایت شونده در خیلی از کشور‌های اروپایی، امریکایی و اسیایی مانند ژاپن و چین به گزینه‌ای مناسب برای تحویل بسته‌ها و مرسولات پستی در کشور‌های پیشرفته تبدل شده اند پهپاد‌ها در ترافیک گرفتار نمی‌شوند و نیازی به دنبال کردن مسیر‌های پر پیچ و خم خیابان‌ها و کوچه‌ها ندارند.

این ربات‌ها سریع‌تر از هر دوچرخه، موتورسیکلت و خودرویی می‌توانند تحویل کالا در یک شهر را به انجام برسانند بنابراین به هیچ وجه عجیب نیست که کمپانی‌های بزرگ متعددی در سراسر دنیا به دنبال استفاده از این پستچی‌های کوچک و سبک در شبکه‌های توزیع باشند.

به تازگی یک شرکت چینی در شرایطی که روزانه میلیون‌ها بسته پستی جابجا می‌کند مجوز استفاده از پهپاد را برای ارسال این مرسوله‌ها از دولت دریافت کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری خودرو خودرو های پرنده ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور