Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@03:07:34 GMT

زنگ خطر برای رئیس جمهور ثروتمندان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۱۹۵

بر اساس مطالعات این مؤسسه ، محبوبیت ماکرون در میان فرانسوی‌ها تنها ۲۵ درصد است.از میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۴ درصد گفته‌اند که از رئیس جمهوری «رضایت کامل» دارند و ۲۱ درصد نیز عملکرد وی را «تقریبا رضایت بخش» توصیف کرده‌اند.

همچنین ۳۴ درصد از کارنامه ماکرون «نسبتا ناراضی» و ۳۹ درصد «کاملا ناراضی» بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون در ۱۸ ماهی که زمام امور کشور را به دست گرفته به دلیل ایجاد تغییرات در قوانین کار و ایجاد تغییرات اساسی در اپراتور راه‌آهن دولتی SNCF که به شدت زیر بار بدهی قرار دارد، با اعتراضات خیابانی و اتحادیه‌های تجاری مواجه شده، درحالی‌که ماکرون اعلام کرده هدف از این اقدامات ایجاد رونق مجدد در اقتصاد بوده است. ماکرون که از سوی مخالفان سیاسی‌اش به‌دلیل برنامه‌هایی همچون پایان دادن به مالیات بر ثروت و دارایی به‌عنوان رئیس‌جمهور ثروتمندان توصیف شده با کاهش محبوبیت خود در بین مردم مواجه شده است؛ به‌طوری‌که هم اکنون محبوبیتش با کاهش جدید به زیر ۲۵ درصد رسیده است. گفته می‌شود محبوبیت وی حتی در برخی نظرسنجی‌ها به ۲۱ درصد نیز رسیده است. ماکرون درحالی به این میزان از محبوبیت رسیده است که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری پیشین و چپ‌گرای فرانسه در سال ۲۰۱۴ به محبوبیت ۱۳ درصدی و در اواخر دوران ریاست‌جمهوری به ۲۰ درصد رسید. او رکورددار پایین‌ترین میزان محبوبیت در دوره جمهوری پنجم در فرانسه به‌حساب می‌آید. با این حال وی پس از این که متوجه شد آرای پایینی دارد حاضر نشد برای دور دوم ریاست‌جمهوری نامزد انتخابات شود. پایین آمدن محبوبیت ماکرون نیز زنگ خطر را برای وی و حزب نوپایش که پارلمان فرانسه را تسخیر کرده‌اند، به صدا در آورده است. در این خصوص افزایش مالیات بر سوخت و تنباکو و همچنین افزایش هزینه‌های تامین اجتماعی موجب شده است که برخی از رای‌دهندگان فرانسوی از رای خود احساس پشیمانی کنند.حتی دیروز ودر دومین روز تظاهرات در فرانسه در زمینه بهای سوخت بیش از ۴۰۰ نفر زخمی شدند.وزارت کشور فرانسه گفت تقریبا ۳۰۰ تظاهرات کننده مورد بازجویی و ۱۵۷ نفر تحت بازداشت قرار گرفتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصاد ثروت انتخابات فرانسه مالیات تامین اجتماعی ثروت فرانسه وزارت کشور ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

کد خبر 6082021 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!