Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:29:35 GMT

۲۶ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان بوشهر داریم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۲۹۳

۲۶ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان بوشهر داریم

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد عصر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: مقابله و مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادها است.

وی با بیان اینکه در شش ماه اول امسال سه جلسه کمیسیون برگزار کردیم خاطرنشان کرد: دو تا از مراکز درمان به خاطر تخلف تعطیل شده‌اند و بعضی از مراکز درخواست جابه جایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: طبق آمار، ۵۲۶ نفر مراجعه جدید در شش ماه اول امسال ثبت شده و تحت درمان اعتیاد سرپایی قرار گرفته‌اند و سه هزار و ۲۲۱ نفر نیز پرونده فعال نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: از ۱۸۸ میلیون اعتبار در نظر گرفته شده دانشگاه علوم پزشکی، ۵۳ میلیون آن در راستای درمان رایگان اعتیاد مادران برای بیمارستان است.

معاون تربیت و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: دانش آموزان به‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه هدف در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هستند.

حسن قلندری اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش و شناخت خانواده‌ها نسبت به این موضوع می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آموزش و پرورش مهمترین اولویت است، یادآور شد: در این طرح تمامی دانش آموزان تحت پوشش پیشگیری از مواد مخدر قرار می‌گیرد و ارتباط والدین با انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان ما بیشتر می‌شود و والدین آموزش‌های لازم در زمینه‌های ناهنجاری‌های مصرف مواد مخدر را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 4464317

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تأمین و ارتقا امنیت در سطح جامعه اظهار کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی در ادامه گفت: طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان لنگرود اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از جمع‌آوری ۳۶ معتاد متجاهر و دستگیری ۶ خرده‌فروش و ۲ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و بیان‌داشت: از این افراد یک کیلو گرم حشیش، یک کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک، و ۸ کیلو و ۹۰۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ رحیمی در پایان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر از اولویت‌های مجموعه است، تصریح کرد: سالم‌سازی محیط اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان از جمله مهمترین ابزارهای کاهش گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است.

کد خبر 6085720

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد