Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:31:44 GMT

ویروسی که قاتل سلول‌های سرطانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۳۰۳

ویروسی که قاتل سلول‌های سرطانی می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،کارشناسان دانشگاه آکسفورد به تازگی موفق به اصلاح ژنتیکی نوعی ویروس شده‌اند که در نهایت می‌توان از آن برای نابودی سلول‌های سرطانی استفاده کرد.   این ویروس به هر دو تومور سرطانی و سلول‌های سالم که به نام فیبروبلاست نامیده می‌شوند حمله می‌کند و سبب محافظت سیستم ایمنی بدن از سرطان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امروزه درمان‌های مختلف سرطان که سبب نابودی فیبروبلاست‌ها می‌شوند امکان دارد به بافت‌های سالم درون مغز استخوان و پوست هم آسیب برسانند.   این ویروس جهش یافته به نام enadenotucirev به ویژه می‌تواند برای درمان سرطان کارسینوم پوستی، پانکراس، روده، ریه، سینه، تخمدان و پروستات مورد استفاده قرار گیرد.  
تاکنون هیچ راهی برای کشتن هر دو سلول سرطانی و فیبروبلاست که به طوری که به بافت سلول‌های سالم اطراف آسیب نرسد به دست نیامده و کارشناسان امیدوارهستند درمراحل بعدی با استفاده از ویروس enadenotucirev بتوانند مانع از آسیب دیدن سلول‌های سالم شوند.   در این پژوهش دانشمندان پروتئینی به نام (bi-specific T-cell) رابه ویروس متصل کردند. اتصال این پروتئین به سلول‌های تی، می‌تواند سبب کشته شدن فیبروبلاست‌های متصل به تومور شود.   کارشناسان اعتقاد دارند در آینده درمان سرطان با تقویت سلول‌های سیستم ایمنی بدن و علم ایمونولوژی انجام خواهد شد به این معنی که با تقویت سیستم ایمنی بدن و بدون نیاز به شیمی درمانی و سایر درمان‌های تهاجمی سرطان دربدن نابود می‌شود.   ایمونوتراپی، رویکرد درمانی منحصربه فرد برای درمان سرطان‌ها و کمک به بیمارانی است که نسبت به درمان‌های فعلی مقاومت پیدا کرده اند.   در ایمونوتراپی، از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود، دراین روش با کمک سیستم ایمنی بدن، سلول‌های سرطانی شناخته و نابود می‌شوند. سیستم ایمنی بدن انسان راهکاری طبیعی برای محافظت از بدن انسان دربرابر عفونت و انواع بیماری هاست.   سیستم ایمنی بدن انسان شامل غده‌های لنفاوی، طحال و گلبول‌های سفید خون است. به طور معمول سیستم ایمنی بدن با شناسایی سلول‌های غیرعادی آن‌ها را نابود می‌کند، اما برخی اوقات قادربه نابودی سلول‌های سرطانی نیست و این سبب گسترش سرطان می‌شود.   نتیجه پژوهش درباره استفاده از ویروس جهش یافته برای نابود کردن فیبروبلاست‌ها درمجله (Cancer Research) به چاپ رسیده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/ ساخت ویروس جهش یافته برای ازبین بردن سلول‌های سرطانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند